Saboteurs

Een mooi plekje om je nonsens en grappen in kwijt te raken

Moderator: pietsky

Saboteurs

Berichtdoor Dr GorillaH » 26 jan 2012, 15:34

Dit kwam ik vorig weekend tegen tijdens een wandeling op een veldweg in de scheldevallei:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat dus om plankjes waarin nagels zijn geklopt. Deze werden in de autosporen verstopt in de modder.
Hoogstwaarschijnlijk het werk van iemand met teveel tijd die gemotoriseerd verkeer op veldwegen niet kan verdragen.
Dat over die veldweg een Bloso mountainbikeroute loopt, gebruikt wordt door wandelaars met kinderen, alsook door ruiters kan deze hoogtolerante medemens waarschijnlijk niet veel schelen.

Ik heb de vallen verwijderd voor iemand zich eraan kon bezeren en naar de politie gebracht.
De politie heeft dit zeer serieus genomen.
Dr GorillaH

Mijn Niva('s): 1700i 2008 LPG

Re: Saboteurs

Berichtdoor Evil kNiva » 26 jan 2012, 17:31

Schandalig!
Evil kNiva

Mijn Niva('s): Niva 17i monopoint 1995

Berichtdoor nivageraardsbergen » 26 jan 2012, 17:48

tzijn weer van die "groene" jongens....:?
Waarom? dat je niet wilt dat er coboyws tegen 70 over zo'n baantje vliegen kan ik goed begrijpen, maar op die manier pest je ook de brave 4x4 chauffeurs en natuurlijk de andere gebruikers van deze wegen...:?
In de vlaamse ardennen rij ik ook veel over zo baantjes. Er reed er daar eentje rond met een defender, overal doorvliegen, wandelaars moesten maar springen, enz.. Op een goede dag hebben een paar boeren hem wel eens klemgereden met tractors, het vervolg valt te raden..
Ik ondervind wel, als je normaal over zo'n soort baantjes rijdt, en vertraagt voor wandelaars en kinderen, zodat deze niet volhangen met opspattende modder en stikken van de uitlaatgassen. als je mooi op de baantjes blijft en respect toont voor de gewassen en de natuur, zwaaien de boeren zelfs vriendelijk. Natuurlijk zijn er altijd die zullen pas gelukkig zullen zijn als de laatste 4x4 op het autokerkhof ligt....
Where the roads end, the adventure begins.....
nivageraardsbergen
moddereter

Mijn Niva('s): 1600 (1980)

Berichtdoor ladanivabelgium » 26 jan 2012, 18:11

Een band daarin kapot rijden is niet erg. Kost wat euro's en je hebt een nieuwe of hij is gerepareerd. Als je echt pech hebt rij je er 2 kapot en dan kost het wat meer euro's en da's wat ambetanter want je hebt maar 1 reservewiel bij. Da's ook allemaal niet zo erg.
Maar ik weet uit ervaring dat klein mannen in de woestijn een slijkputje kunnen vinden en er dan als een gek gaan in rondspringen. En dan zo'n pak verroeste nagels door een kindervoetje zien steken vind ik al veel erger dan een kapot stuk rubber.
Wie dit geprepareerd en neergelegd heeft is geen groene jongen, het is een gevaarlijke gek. God hebbe zijn ziel moest ik ooit zo ene op heterdaad betrappen.
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Dr GorillaH » 26 jan 2012, 19:59

ik beschouw mijzelf trouwens ook als een groene jongen.
Ik hou van de natuur, ga in mijn vrije tijd mountainbiken, in de vlaanders alsook in de ardennen.
Wandelen doe ik ook zeer veel, maar met mijn niva durf ik ook door de bossen gaan.
Het ene sluit het andere helemaal niet uit. Gewoon een beetje respect voor elkaar.
Ga bijvoorbeeld niet op een zonnige winterdag offroaden want dan kom je overal gezinnetjes en fietsers tegen.
Neem de niva liever als het regent, dan is het des te plezanter.
We zitten in Vlaanderen trouwens met teveel volk op een veel te kleine oppervlakte.
Ik ben van mening dat iedereen op gelijk welke manier de vrije ruimte moet kunnen benutten.
Gewoon wederzijds respect en verdaag soms eens dat andere mensen op een manier genieten die je zelf moeilijk kan begrijpen.

Die met zijn spijkervallen is volgens mij inderdaad een gevaarlijke gek met veel teveel tijd.
Dr GorillaH

Mijn Niva('s): 1700i 2008 LPG

Berichtdoor nivageraardsbergen » 26 jan 2012, 20:35

Dr GorillaH schreef:ik beschouw mijzelf trouwens ook als een groene jongen.
Ik hou van de natuur, ga in mijn vrije tijd mountainbiken, in de vlaanders alsook in de ardennen.
Wandelen doe ik ook zeer veel, maar met mijn niva durf ik ook door de bossen gaan.
Het ene sluit het andere helemaal niet uit. Gewoon een beetje respect voor elkaar.
Ga bijvoorbeeld niet op een zonnige winterdag offroaden want dan kom je overal gezinnetjes en fietsers tegen.
Neem de niva liever als het regent, dan is het des te plezanter.
We zitten in Vlaanderen trouwens met teveel volk op een veel te kleine oppervlakte.
Ik ben van mening dat iedereen op gelijk welke manier de vrije ruimte moet kunnen benutten.
Gewoon wederzijds respect en verdaag soms eens dat andere mensen op een manier genieten die je zelf moeilijk kan begrijpen.

Die met zijn spijkervallen is volgens mij inderdaad een gevaarlijke gek met veel teveel tijd.

ik ga ook veel wandelen, fietsen de laatste tijd iets minder, maar de natuur kun je nu eenmaal op vele manieren benutten...:)
Als wandelaar krijg ik het zelf op m'n zenuwen als er ene met z'n 4x4 door het bos zit te "vlammen" en iedereen ambeteert, maar als ze het wat rustig doen, heb ik er totaal geen problemen mee. Tenslotte rij ik zelf ook graag eens door het bos. M'n richtlijnen voor het terreinrijden zijn het code groen, als je die volgt en wat je gezond verstand gebriukt, kan je weinig verkeerd doen als 4x4 liefhebber...:)
nivageraardsbergen
moddereter

Berichtdoor A26O4 » 26 jan 2012, 22:29

Misschien is het wel van iemand die niet tegen kindjes kan en zich van de occasionele 4x4 niets aantrekt :lol:

Doet me trouwens denken aan de motorrijder die zwaar gewond geraakt is door tegen een dwars over een veldweg gespannen kabel te rijden. Is toen in het nieuws geweest.
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
A26O4
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Berichtdoor jr. » 27 jan 2012, 17:58

was dat niet die ene die een kopje kleiner gemaakt is?

OT:
die zouden ze met zn bloot gat op die plankskes mogen zetten :twisted:
voor hetzelfde geld zijn daar klein mannen met hun fiets aan het rijden, valt er eentje van zn fiets op die spijkers.
ik zou niet in die gek zn schoenen willen staan.
Afbeelding
1.7i '03
I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me.
Your car is your story, dont let someone else write the book !
jr.
Lid 2015

Mijn Niva('s): :
1.7i multi '03 op LPG
1.6 Savanne cabrio '85
2101 1200s '89

Berichtdoor hades » 27 jan 2012, 18:05

A26O4 schreef:Doet me trouwens denken aan de motorrijder die zwaar gewond geraakt is door tegen een dwars over een veldweg gespannen kabel te rijden. Is toen in het nieuws geweest.

Ik heb met mijn werk iemand ontmoet die hier ook slachtoffer van is geworden, ijzerdraadje over de weg onderin fietstunneltje.. de jongedame in kwestie kan alleen haar ogen nog bewegen en krijgt voeding, zuurstof en beademing via de keel en voor het leven in een rolstoel. Die plankjes lijken onschuldig voor het oorspronkelijk doel (lekke 4x4 banden) maar de gevolgen voor de overige gebruikers van het pad zijn niet te overzien. Ik kan hier heel kwaad om worden en maar goed dat de politie het ook serieus neemt.
Winner lifetime award most annoying avatar
hades
Lid 2015

Mijn Niva('s): Niva 1.6 1986

Berichtdoor nivageraardsbergen » 27 jan 2012, 18:19

hades schreef:. Ik kan hier heel kwaad om worden en maar goed dat de politie het ook serieus neemt.

Ik heb dat ook, het is zo'n man/vrouw die niet verder kijkt dan z'n neus lang is... :evil:
nivageraardsbergen
moddereter

Berichtdoor Walby » 28 jan 2012, 03:25

had marijn devalck (boma van fc de kampioenen) ook zo niet iets aan de hand, bij hem was het ook op de moto, en dan met pikkel draad. Schiet mij niet dood als het niet waar is. Herinner mij dat mijn groot moeder dat eens in 'de beukskes' gelezen had. Zelf ben ik analfabeet dus uit eigen lees ervaring komt het niet.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Sniper » 31 jan 2012, 23:36

heb een paar weken geleden het zelfde meegemaakt met de motor (ja ik ben tegenwoordig offroad met een 2x1) reed in België offroad en werd toen verrast door prikkeldraad over de pad.
alles is gelukkig goed gegaan, de draad ging onder het spatbord door en raakte verstrikt in mijn motor laars...die is dus kapot maar daardoor brak de draad. dit had dus erg slordig kunnen aflopen.

we zullen er rekening mee moeten houden dat dit steeds erger wordt, of je nu wil of niet. iedereen vind dat hij meer recht heeft op een bos of wat ook dan een ander. kun je het mee eens zijn of niet maar ik hoor en lees het steeds vaker, ook op andere forums waar ik kom.
Sniper

http://www.niva4x4.nl

Proud owner of a Lada Niva 1991 and 2001, a Cadillac DeVille Convertible (1967) a Opel Insignia (2010) and a Toyota Prius (2010)
Sniper

Mijn Niva('s): Niva 1.6 BJ 91 & 1.7i BJ 01

Berichtdoor Jootjer » 01 feb 2012, 17:08

Het is inderdaad niet alleen gevaarlijk voor ons, maar als men daar nu eens zo gaan paardrijden (zoals ik zou doen :D ), stel je voor dat je paard daar intrapt, dat is héél slecht voor de voeten van dat paard en je kan je de rest wel ongeveer voorstellen wat erna gebeurt... Ook wandelaars en fietsers zullen dit niet leuk vinden. Als deze personen ook eerst hun wegeltjes moeten gaan bekijken eer ze met de fiets of te voet er door kunnen, vind ik het al veel te ver gegaan. De kans dat jullie ( en ik binnenkort hopelijk :P ) daar voor moeten uitkijken, is natuurlijk wel veel groter dan een fietser of wandelaar. Dat moeten we denk ik eenmaal verwachten van zéér groene jongens..
"History is past, the past is history"
Jootjer

Mijn Niva('s): momenteel geen

Keer terug naar Zevertopics