Compressie 1700 Multi Point injectie

Motorblok, cilinderkop enz

Moderator: pietsky

Compressie 1700 Multi Point injectie

Berichtdoor JJNIVA » 17 jul 2018, 16:08

Vandaag een compressiemeting gedaan bij mijn 1.7 Multi. Km stand 260.000 Km op LPG. Olieverbruik nihil met 5w40 volsyntheet.
Uitslag: Cilinder 1 is de cilinder die het dichtst bij de distributie zit.
Cilinder 1: 4,75 bar
Cilinder 2 :4,75 bar
Cilinder 3: 7,5 bar
Cilinder 4: 7 bar

Wat mij opvalt zijn de lage drukken op cilinder 1 en 2. Tijdens de meting olie bijgevoegd om te meten of de zuigerafdichting ok is. De zuigers zijn ok zo te meten, geen verandering bij gebruik van olie. Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? komt dit vaker voor?

Mvg, Jan
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007

Re: Compressie 1700 Multi Point injectie

Berichtdoor BartVoermans » 18 jul 2018, 09:39

Gas.... Kleppen lekken. Tijd voor een kop revisie :-)

Gas heeft een hogere verbrandings temperatuur, met hetere uitlaatgassen als gevolg, Als je kleppen dan net niet helemaal goed staan verhoogd dit de slijtage van de klep zittingen. Nieuwe kleppen kosten geen drol en misschien red je het met enkel opnieuw inslijpen.

Beter is je kop te laten vlekken en iemand de kleppen laten inslijpen. Kosten liggen rond de 100 euro. (pakking e.d. geen idee van de kosten uit mijn hoofd, maar is ook niet de hoofdprijs via Ladapower).

succes
Leven is het meervoud van lef..
Avatar gebruiker
BartVoermans
Lid 2015
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 07 feb 2012, 14:17
Mijn Niva('s): 1998 MonoPoint

Re: Compressie 1700 Multi Point injectie

Berichtdoor JJNIVA » 18 jul 2018, 14:25

Dank jewel Bart,
Aan versleten kleppen zat ik ook te denken, of de koppakking.
Ik denk dat ik er een winter project van probeer te maken, dan heb ik nog meer tijd.
De kop is ook nog nooit gevlakt. Wat ik mij wel afvraag, gaan de kleppen eraan of de klepzittingen bij een Niva op LPG?
Mvg, Jan
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007

Re: Compressie 1700 Multi Point injectie

Berichtdoor A26O4 » 23 jul 2018, 12:52

Of de kleppen lekken kan je zelf wel makkelijk testen door de kop op zijn kop te leggen en de uitsparingen waar de kleppen in zitten te vullen met benzine.
Als cyl 1 en 2 leeglopen dan zijn de kleppen al zeker een oorzaak.
Ik weet niet hoe dat bij ladablokken zit, maar vroeger werden de kleppen(zittingen) wel aangepast om op gas te rijden.
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
Avatar gebruiker
A26O4
Lid 2015
 
Berichten: 1867
Geregistreerd: 17 aug 2008, 15:33
Woonplaats: Kaprijke
Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Re: Compressie 1700 Multi Point injectie

Berichtdoor JJNIVA » 27 jul 2018, 12:38

Hoi Pieter dank je voor de tip.

Indien nog problemen deze winter, dan gooi ik de kop eraf.
De kop is nog ingebouwd en ik kan er nog mee rijden.
mvg, Jan
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007


Keer terug naar Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten

cron