restrictie luchtinlaat 1700i Multi.

Motorblok, cilinderkop enz

Moderator: pietsky

restrictie luchtinlaat 1700i Multi.

Berichtdoor JJNIVA » 11 aug 2013, 18:49

Tijdens diverse klussen aan MultiP van 2007 constateerde ik het volgende:
Aan de voorzijde bij de luchtinlaat(langs de radiateur) bevindt zich een stop die mijns inziens een smorend effect heeft. Weet iemand waarom de stop er zit (is platic zwart) het betreft part nummer 21214-1109360 zie deelkatalogus pagina 120 en 121.
Verder vond ik een loszittende zwarte platic buis achter het injectiehuis. De bui zat los in part 2123-1008027 (pag 158 en 159) (receiver unit), wat is de funktie hiervan? kan je de buis ook verwijderen?

MVG, Jan
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007

Re: restrictie luchtinlaat 1700i Multi.

Berichtdoor Buster » 13 aug 2013, 07:22

Het -360 onderdeel geeft de juiste wervelingen voordat de lucht door de luchtfilter gaat. Zou ik laten zitten. Indien lucht gewerveld wordt aangezogen is er ook een reductie van het aanzuiggeluid ervan. Het heeft dus een dubbele functie.
Van het tweede deel kan je hiervan eens een foto maken?
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
Lid 2015
 
Berichten: 2394
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.9D 1996

Re: restrictie luchtinlaat 1700i Multi.

Berichtdoor JJNIVA » 13 aug 2013, 16:24

Beste Buster,

Het deel wat zich achter het injectorhuis bevindt heb ik momenteel verwijderd.
Het heeft toch een hele tijd los in het injectiehuis gelegen (vlak achter het gasklephuis).
Het betreft een buisje met dezelfde doorsnede als de achterzijde van het gasklephuis.
Ongeveer 4 a 5 cm doorsnee, an ongeveer 10 cm lang, zwart plastic.

Na verwijdering merk ik geen verschil. Ik kan me wel voorstellen dat de aangezogen lucht met buis beter via het midden verdeeld over de cilinders wordt aangevoerd.
Imdien je een multi hebt zou ik maar eens kijken, de buis klemt heel licht in het injectiehuis vast. Ik kan me goed voorstellen dat de buis losschiet indien de niva hard schokt.

MVG, Jan
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007

Re: restrictie luchtinlaat 1700i Multi.

Berichtdoor Buster » 14 aug 2013, 07:23

Ik zal eens kijken maar injectorhuis wat bedoel je hiermee? Het deel van de inlaatcollector dat je kan verwijderen?
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
Lid 2015
 
Berichten: 2394
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.9D 1996

Re: restrictie luchtinlaat 1700i Multi.

Berichtdoor JJNIVA » 14 aug 2013, 17:14

Hi Buster,

Indien de buis loszit ligt die los in de collector, heb ik al een paar keer gehad, en heb hem nu weggefl. Je kunt dit zien door het gasklephuis te verwijderen en in de collector te kijken. Het buisje is zwart van kleur.

MVG, Jan
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007


Keer terug naar Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast