Deuren ontdreunen + isoleren

Moderator: pietsky

Deuren ontdreunen + isoleren

Berichtdoor Bert Vanzavelberg » 03 sep 2016, 13:29

Aangezien het raammechanisme hersteld is is heel de bekleding van de deur eraf.
Afbeelding

Ik zou het speakergeluid wat willen verbeteren in de deur en vond op google dat je hiervoor je deuren kan ontdreunen en isoleren.

Nu heb ik gezien dat er nog een oude dreunplaat in de deur zit
Afbeelding
Afbeelding

Zou ik best deze oude plaat verwijderen, de resterende lijm verwijderen (met verfbrander ofzo?) en er dan nieuwe ontdreuningsplaten inplakken op diezelfde plaats?
Ik denk dan isolatie erin te steken en achter de speaker een soort van dempingsmateriaal te plakken.
Uiteindelijk denk ik als laatste de deur helemaal dicht te maken door aan de binnenzijde van de deur, waar de grote openingen zijn, ook nog ontdreuningsplaten te plakken om zodoende een een volledig gesloten deur te hebben.
En dan de binnenbekleding er terug tegen.

Iemand dit al eens gedaan?
Bemerkingen, tips,...
Bert Vanzavelberg
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1.6 1986

Re: Deuren ontdreunen + isoleren

Berichtdoor Walby » 04 sep 2016, 10:40

Bert Vanzavelberg schreef:Zou ik best deze oude plaat verwijderen, de resterende lijm verwijderen (met verfbrander ofzo?)

Als je een verf brander gebruikt heb je kans dat de lak ook afbrand (binnen en buitenkant deur). Best gebruik je gewoon een plamuurmes.

Bert Vanzavelberg schreef:Ik denk dan isolatie erin te steken en achter de speaker een soort van dempingsmateriaal te plakken.

Bij isolatie moet je voorzichtig zijn. Als het condens vocht niet weg geraakt gaat de plaat daar achter roesten.
En de dreun plaat moet over het volledige grote oppervlak niet alleen achter de speaker.

Bert Vanzavelberg schreef:Uiteindelijk denk ik als laatste de deur helemaal dicht te maken door aan de binnenzijde van de deur, waar de grote openingen zijn, ook nog ontdreuningsplaten te plakken om zodoende een een volledig gesloten deur te hebben.

Je moet zien dat je die platen nog kunt weg nemen. Er kan nog van alles kapot gaan in de deur waar je achteraf nog aan moet kunnen.
Raam, klink, slot, scharnieren, slinger, een bluts die je moet uit deuken.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Bert Vanzavelberg » 04 sep 2016, 14:11

"En de dreun plaat moet over het volledige grote oppervlak niet alleen achter de speaker."
Ik dacht inderdaad de dreun plaat over de volledige achterkant te plakken. Achter de speaker dacht ik een soort dempingsmatje te plakken. Dit dempt als het ware het speakergeluid. Is een ander soort materiaal als de dreunplaten.

"Je moet zien dat je die platen nog kunt weg nemen. Er kan nog van alles kapot gaan in de deur waar je achteraf nog aan moet kunnen.
Raam, klink, slot, scharnieren, slinger, een bluts die je moet uit deuken."
Dat is zo, maar als ik de deur niet geheel afsluit gaat er veel van het effect niet merkbaar zijn. Ik vrees dat ik daarin een compromis ga moeten sluiten. Als r iets kapot gaat in de deur, ga ik het terug moeten opensnijden.

Mijn werkwijze komt ongeveer vanaf deze link: http://www.concept4cars.nl/deuren-dempe ... rkt-dat-2/
Dat ga ik als leidraad gebruiken.

off topic: hoe plak je zinnen uit andere berichten in uw bericht?
Bert Vanzavelberg
Lid 2015

Berichtdoor Walby » 05 sep 2016, 15:19

Bert Vanzavelberg schreef:off topic: hoe plak je zinnen uit andere berichten in uw bericht?

In het bericht rechts boven op quote klikken ipv op reply onderaan.

Je kan ook reply nemen en dan naar beneden scrollen een stuk text selecteren en dan op quote rechts boven clicken.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Bert Vanzavelberg » 06 sep 2016, 15:46

Walby schreef:In het bericht rechts boven op quote klikken ipv op reply onderaan.

Gelukt...

Merci
Bert Vanzavelberg
Lid 2015

Keer terug naar Carrosserie