Contactslot vervangen

Ontsteking, starter, laadcircuit, kabelbomen, aansluitingen enz..

Moderator: pietsky

Contactslot vervangen

Berichtdoor Sebastiaan » 09 sep 2019, 19:40

Beste forumleden,

Ik heb de laatste tijd wat problemen met de lada, 1.7i waarbij de verlichting in de cabine soms spontaan uitgaat, hierna kan ik niet starten.

Soms blijft de verlichting branden, echter wannneer ik de sleutel omdraai om te starten gaat alle verlichting uit, en komt er niets op het dashboard van lampjes.

De zekeringveren heb ik al terug gebogen (zodat deze goed klemmen) , en de zekeringen heb ik met een schuurpapiertje opgeschuurd. Probleem niet verholpen.

Heb nu het startslot eruit gehaald, en alles met contactspray ingespoten, en het boeltje werkt weer echter is de vraag of dit maar van tijdelijke duur is :wink: indien dit zo is, kun je een contactslot zo vervangen door een nieuwe? En moeten er dan alsook die kleine sleuteltjes ingesteld te worden op dit nieuwe slot?

Alvast bedankt,

Sebastiaan
Sebastiaan

Mijn Niva('s): 1.7i 4x4 Niva 2008

Re: Contactslot vervangen

Berichtdoor Sebastiaan » 11 sep 2019, 18:59

Vandaag wederom hetzelfde probleem, toen ik hem in de achteruit zette... startte hij ineens wel? :twisted:
Sebastiaan

Berichtdoor JosB » 15 sep 2019, 09:40

startslot of kontaktslot vervangen is een kwestie van +/- 15 minuten.
Voor zover ik me nog kan herinneren, wordt zo'n kit geleverd met 2 nieuwe "startsleutels".
De kleine sleutels voor de deursloten kan je dus gewoon verder blijven gebruiken.

ik ken er niet veel van, maar ik zou niet uitsluiten dat het een massaprobleem is.
Check nog eens alle aansluitingen van het kontakslot (klemmen de stekkers voldoende? corrosie? zitten de kabels nog voldoende vast op de connectoren?)

groetjes
Jos
JosB
Lid 2015

Mijn Niva('s): Niva Taiga 1986

Berichtdoor Sebastiaan » 15 sep 2019, 20:30

Het is opgelost, het was een losse kabel aan de alternator. De moer die de kabel op zijn plaats hield was eraf gelopen en de kabel is zodoende losgetrild
Sebastiaan

Keer terug naar Electriciteit & ontsteking