foutcodes 1700 multi

Ontsteking, starter, laadcircuit, kabelbomen, aansluitingen enz..

Moderator: pietsky

foutcodes 1700 multi

Berichtdoor kevint » 31 maart 2017, 17:32

sinds ik mijn niva gekocht heb bij flanders offroad in 2dehands geeft deze al een foutcode en vandaag is men bakje (elm 327) toegekomen en heb deze dus direct eens geprobeerd.

de volgende codes krijg ik te zien:

P0830 clutch pedal switch 'A' circuit
P0230 fuel pump primary circuit
P0300 random/mulltiple cilinder misfire detected
P0302 cilinder 2 misfire detected

de beschrijving zal waarschijnlijk door de app gegeven worden en niet 100% kloppen altijd maar de foutcodes moeten er normaal wel zijn.

'misfire' is dit een fout met de ontsteking vervroeging? een sensor (hall of inductief) op de nokkenas of krukas?

en nu hopen op de hulp van de ervaren lada fanaten :D

ow ja hij is trouwens nog in 'garantie' bij mark zou ik hiermee terug gaan dan? maar zoals ik al zei had hij mij deze zo verkocht met de foutmeldingen...
kevint
Lid 2015
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 maart 2017, 09:51
Mijn Niva('s): lada niva 'taiga' met lpg bouwjaar 2015

Re: foutcodes 1700 multi

Berichtdoor A26O4 » 01 apr 2017, 07:33

Die misfire is een klassieker. Ik zou er in eerste instantie mee terug gaan naar de verkoper. Die heeft (hopelijk) een echte lada uitleesapparaat.
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
Avatar gebruiker
A26O4
Lid 2015
 
Berichten: 1880
Geregistreerd: 17 aug 2008, 15:33
Woonplaats: Kaprijke
Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Re: foutcodes 1700 multi

Berichtdoor Niva-sport » 01 apr 2017, 11:29

je kunt eens beginnen met alle foutcodes te resetten. Dan is het lampje uit. Als het terugkomt kun je opnieuw uitlezen. Misfire komt vaker voor. Een nieuwe "bobine" is dan meestal de oplossing. Let wel goed op als je er eentje bestelt: er zijn 3 types!
Ik heb een tennisbal op mijn trekhaak
Avatar gebruiker
Niva-sport
Lid 2015
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 18 feb 2006, 00:32
Woonplaats: Haarlem bij de IJmuidense zandbak
Mijn Niva('s): 1.7i, 2006, servostuur en arko

Re: foutcodes 1700 multi

Berichtdoor JJNIVA » 06 apr 2017, 20:55

Misfire heb ikzelf vaker gehad. Bij mij was er een probleem met de brandstof. Ik rij op Lpg.
Door een fout in de LPG injectoren liep hij met koude moter vaak veel te rijk op benzine, waarna het motormanagementsysteem niet in staat was closed loop te regelen en vervolgens een misfire aanzet.
Ik heb ook alles binnestebuitengedraaid, bougies, bobine vervangen, hydro klepstoters. Bij mij lag het probleem aan de kanalen van de gasinjectoren die verwijd waren door de vele kimometers.
Het betreft een algemeen probleem met gasinstallaties van Landi Renzo. Nieuwe injectoren erin en afregelen en het probleem was weg bij de mijne.

Indien je garantie hebt aan de bel trekken bij de verkoper.
Sucess.
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007

Re: foutcodes 1700 multi

Berichtdoor kevint » 08 apr 2017, 11:55

ik heb de foutcodes gisteren herzet ben deze voormiddag gaan rijden en momenteel blijven ze weg, nog wat afwachten he.
kevint
Lid 2015
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 maart 2017, 09:51
Mijn Niva('s): lada niva 'taiga' met lpg bouwjaar 2015

Re: foutcodes 1700 multi

Berichtdoor kevint » 08 apr 2017, 15:02

heeft niets uitgehaald ze zijn gewoon weer terug :roll:
kevint
Lid 2015
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 maart 2017, 09:51
Mijn Niva('s): lada niva 'taiga' met lpg bouwjaar 2015

Re: foutcodes 1700 multi

Berichtdoor JJNIVA » 13 jul 2018, 07:05

Hoi Kevin,

Hopelijk is het probleem met je NIVA op gas opgelost.
Ikzelf heb er ook een met een Landi Renzo LSI MED installatie. Hij is ingebouwd door Vogels Eindhoven. Na heel veel zeik en eindeloos zoeken ben ik erachter gekomen dat er injectoren met een te grote nozzle ingebouwd zaten.
Ik heb nu de injectoren met groene kapje ingebouwd. Er zaten injectoren met zwarte kapjes ingebouwd. Ik kreeg de problemen opgelost nadat ikzelf een interface kabel aangeschaft heb. De nieuwe groene iinjectoren lieten zich prima en snel kalibreren. Bij mij was het stationair mengsel niet goed regelbaar met de zwarte injectoren. Indien hij stationair draaide kreeg ik een misfire storing op ECU, waarna een cilinder uitviel, en overschakelde van GAS naar Benzine.

mvh, Jan
JJNIVA
Lid 2015
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 01 feb 2012, 22:04
Woonplaats: Sittard NL
Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007


Keer terug naar Electriciteit & ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast