Er zijn wel degelijk verbeteringen aangebracht aan de Niva M
- De slavecilinder van de koppeling is zelfregelend
- de tussenbak heeft dubbele lagers op de uitgaande assen
- De hoofdrempomp heeft een grotere diameter, en dat merk je wel degelijk bij het remmen
- aan de ontluchting van de tussenbak zit een darmpje tot boven (ik begrijp niet waarom ook niet bij de diffs en de bak

- de diameter van de koppeling is vergroot van 200 naar 220 mm
verder heeft hij een (zinloos) ABS remsysteem, maar da's een Euro5 norm, dus het moest er op
idem voor de drive-by-wire, ook euro5 norm. Het geeft een ietwat vaag rijgevoel
en het is nog steeds de ouwe ellende: na goed 20 000 de bak in frut, maar dan ook écht in frut. Ik vermoed wel dat hier een fout van een garage in het spel is, want wat er in zat was heel zeker geen bakolie, maar een petrol- of naaimachineolie-achtig iets
Verder rijdt zo'n M wel goed, het lijkt wel bijna een normale auto
