startprobleem 17i multipoint

Alle technische vragen waarmee je niet in de bovenstaande secties terecht kan zet je hier neer

Moderator: pietsky

startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor Marcolijn » 10 apr 2014, 06:59

Hallo is er iemand die me kan helpen met het volgend probleem. Ik zit nog altijd met een NIET-startende 17i multi.
Het volgende is gebeurd en deels opgelost: -startonderbreker was kapot.
-In Eindhoven onderbreker uit de ECU laten verwijderen.
Resultaat: - Bij het contact aanzetten is er toch al de benzinepomp die draait. (deed ze voordien niet)
- Er is echter GEEN ontsteking!!
De persoon in Eindhoven had het over 2 versies waar hij moest tussen kiezen en dacht wel de goeie gebruikt te hebben!
Kan mijn probleem hier aan te wijten zijn en heeft hij toch de verkeerde versie gekozen? Zo ja, hoe kan ik dit te weten komen?
Ik ga anders misschien ook een rit naar Eindhoven maken en dan achteraf toch nog op het foute spoor zitten.
Dank bij voorbaat.
Marcolijn
Lid 2015
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 feb 2014, 19:32
Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern (Hoeselt)
Mijn Niva('s): Lada niva van t jaar 2001 (motor 17i uit 2008)

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor A26O4 » 12 apr 2014, 21:02

Steek daar gewoon eens een andere ecu in.
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
Avatar gebruiker
A26O4
Lid 2015
 
Berichten: 1880
Geregistreerd: 17 aug 2008, 15:33
Woonplaats: Kaprijke
Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor ladanivabelgium » 14 apr 2014, 03:43

even wat meer info over deze auto:
het is een mono op LPG waarin men een multi op LPG gelegd heeft.
De LPG installatie is gedeeltelijk weg/niet aangesloten
De kabelboom van de auto zelf is gedeeltelijk niet aangesloten (oa de diagnosestekker)

Ik ben er zelf al naar gaan kijken en gaf de raad om de ecu te laten unlocken. Met uitleesapparaturr raakte ik toen niet in de ecu.
De benzinepomp draait altijd als je het contact aanzet, ook als de onderbreker er nog op zit. Het is pas bij het starten dat de stroom naar de pomp onderbroken wordt. Een lopende benzinepomp hadden we vorige keer ook al toen ik de diagnosestekker provisoir aangesloten had en de stekkers van de LPG-ecu ingeplugd had.

Wat bedoel je met 2 versies? Je had toch maar 1 multipoint ecu? De startonderbreker MOET mee aangesloten worden, hij is een deel van het systeem, of hij nu werkt of niet maakt niet uit. Je moet wel diegene aansluiten die je meegenomen hebt naar Eindhoven.
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7368
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, Belgiƫ
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor Marcolijn » 14 apr 2014, 08:54

Hallo Jan, Ja je hebt gelijk. Maar...- Ik heb de draadjes van de diagnosestekker terug aan gesoldeerd
- de ecu is unlocked, en zoals je toen gezien hebt zijn er 2 startonderbrekers (ook ene van de vorige) en weet ik niet welke waarbij hoort!!!!!! Ik dacht trouwens dat dat niet zoveel uitmaakte welke, als hij maar ertussen zit. Dat heb ik gedaan. De ecu is uiteraard die van de multipoint en wat die gast in Eindhoven bedoelde met 2 versies weet ik niet. Volgens mij ging dit over wat er in de ecu zit!!
Marcolijn
Lid 2015
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 feb 2014, 19:32
Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern (Hoeselt)
Mijn Niva('s): Lada niva van t jaar 2001 (motor 17i uit 2008)

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor ladanivabelgium » 16 apr 2014, 05:29

van dit type ecu is er een euro 3 en een euro 4, voor het unlocken zou dat geen verschil mogen uitmaken. Ik zal van de week proberen (drukdruk) je de juiste pagina's in de manuals aan te wijzen, dan kan je zelf al aan de slag. Ik wil je graag nog eens komen helpen, maar voorlopig vind ik geen gaatje in m'n agenda
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7368
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, Belgiƫ
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor Marcolijn » 17 apr 2014, 21:27

Ok Jan, ik kijk er alvast naar uit!
Marcolijn
Lid 2015
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 feb 2014, 19:32
Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern (Hoeselt)
Mijn Niva('s): Lada niva van t jaar 2001 (motor 17i uit 2008)

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor Walby » 29 okt 2014, 18:18

It"s alive! 8)

Afbeelding

Stomme kabelbreuk. (ook nog benzine pomp en starter moeten vervangen, ma da was duidelijk dat die kapot waren.)
(ah ja: en een 1600 starter in een 1700 steken is kak!)
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Avatar gebruiker
Walby
moddereter
 
Berichten: 3950
Geregistreerd: 29 aug 2004, 16:26
Woonplaats: Ramsel
Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor Buster » 30 okt 2014, 07:29

:goedzo:
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
Lid 2015
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Re: startprobleem 17i multipoint

Berichtdoor Marcolijn » 30 okt 2014, 15:36

Hallo iedereen, nogmaals een dikke merci aan Tom. Nu kan er binnenkort hopelijk nog een Niva rondrijden in Limburg!
Marcolijn
Lid 2015
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 feb 2014, 19:32
Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern (Hoeselt)
Mijn Niva('s): Lada niva van t jaar 2001 (motor 17i uit 2008)


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast