vewarmingskraantje lekt

Alle technische vragen waarmee je niet in de bovenstaande secties terecht kan zet je hier neer

Moderator: pietsky

vewarmingskraantje lekt

Berichtdoor pjatr » 06 okt 2015, 10:32

Hallo, Een dikke maand geleden ongeveer was mijn koelvloeistofreservoir plots helemaal leeg, direct bijgevuld. Sinds enkele dagen heb ik gemerkt dat er koelvloeistof op het matje van de passagierskant lag. Dit was een tijdje geleden ook al het geval alleen dacht ik toen dat het gewoon water was. De temperatuurmeter is gisteren gestegen tot 130, direct gestopt, koelvloeistof beetje bijgevuld, was niet op, laten afkoelen en verder gereden, ging op iets meer als 100, nu rijdt hij normaal temperatuur mooi in het midden. Heb vandaag is gekeken en het komt dus van het verwarmingskraantje dan loopt de koelvloeistof eruit als ik het van positie verander.
Ik heb als eens rondgekeken op dit forum hierover en ik zie dat sommigen er een bolkraan tussenzetten ipv een nieuwe. Ik moet zeggen dat ik nog geen last van enkel warme lucht heb ondervonden en ik wil het graag zelf proberen dus ik denk om het simpel te houden en gewoon een nieuw verwarmingskraantje te bestellen. Voor ik eraan begin: moet ik de koelvloeistof langs de radiator aflaten of gewoon het kraantje losvijzen en dan emmertje eronder? En is het aangeraden om de koelvloeistof helemaal te verversen omdat ik er een andere soort bij heb gekapt (van die groene). Als iemand dit al gedaan heeft, tips altijd welkom, :bedankt:
pieter
pjatr

Mijn Niva('s): 1.7i 2006 groen

Re: vewarmingskraantje lekt

Berichtdoor A26O4 » 07 okt 2015, 05:54

Aflaten langs de radiateur, da's het gemakkelijkste.
Ik heb onlangs ook een bolkraantje gestoken, is niet meer werk en niet moeilijker dan een nieuw origineel kraantje. Ik heb het zodanig gearrangeerd dat het handschoenvakje volledig vrij blijft en dat het kraantje en de darmen niet zichtbaar zijn.
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
A26O4
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Berichtdoor INZELL » 07 okt 2015, 08:22

@ pieter

:pics:
INZELL
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1.9Diesel

Berichtdoor Walby » 07 okt 2015, 09:21

ik reed vroeger ook met een bol kraan onder het handschoenkastje, maar vond da maar vervelend om tijdens het rijden daar onder te liggen foefelen om een heet stuk buis te vinden van 100°C om dan dicht te draaien.

Je kan een ceramiek kraantje kopen, dan werkt alles zoals origineel, en die gaan niet lekken.
Ik weet niet of ik eentje er een heb steken van ceramiek, maar het is in ieder geval niet het standaard.
Daar heb ik geen problemen mee, en het zit er al lang onder.

Kost 10€ bij onze leverancier in Oekraïne.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor JJNIVA » 11 okt 2015, 19:08

Ik rij al 4 jaar met een thermostaatkraan van de centrale verwarming. Regelt prima. Even een beetje fitwerk, maar dat heb je met endere niet originele kranen evenzo. Mvg, Jan
JJNIVA
Lid 2015

Mijn Niva('s): 17i LPG G3 2007

Keer terug naar Diversen