banden om te reizen

Vering, demping, verhogen, banden/wielen, stuurhuis enz

Moderator: pietsky

Re: banden om te reizen

Berichtdoor notDefix » 03 dec 2012, 22:57

Thanks voor het aanbod, maar we hebben inmiddels besloten om je eerste advies - de Grabbers AT2 - op te volgen. Velgen hebben we inmiddels ook gevonden, via een autosloop. Langzaamaan wordt ie reisklaar :)

Groeten,
Mariken
Terug van een reis door Europa.
Reiswebsite bijhouden? probeer TravelJournal.net: uw eigen reisblog, inclusief fotoalbums, kaarten, gps-logs, enz.
notDefix

Mijn Niva('s): Niva 1.7i, 21214

Berichtdoor Wouter » 12 dec 2012, 21:52

ik had vroeger fedima fronteira banden onder m'n niva.
Die bestaan in de standaard nivamaat.
Ik kon die gewoon bestellen bij de plaatselijke bandencentrale.

Afbeelding
Wouter

Mijn Niva('s): heimwee

Berichtdoor ladanivabelgium » 13 dec 2012, 06:00

Fedima wordt ondertussen niet meer verdeeld in België
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor notDefix » 13 dec 2012, 19:14

Thanks voor alle tips,

We hebben inmiddels velgen en banden gekocht.
De banden zijn General Grabber AT2 (205x75x15), we hebben o.a. voor deze banden gekozen omdat ze goed verkrijgbaar zijn in Noord- en Zuid Amerika.

Verder hebben we (over het internet) vijf 6Jx15 Daihatsu Feroza velgen gekocht, maar dat was een minder groot succes.
Het blijkt dat de oude Daihatsu Feroza velgen een andere ET waarde hebben dan de nieuwere. Ik weet niet precies wat de ET waarde is van de velgen die ik nu thuis heb liggen (ik meet zelf ongeveer 15, er staat een mysterieus cijfertje 7 op de velg) maar zeker is dat de ET-waarde te klein is voor de Niva.
Oudere Daihatsu Feroza velgen moeten wel passen (ik heb het zelf gezien), maar ook daarvan weet ik de ET-waarde niet helemaal (ongeveer 35, volgens Jan :-)

Dus, ik ben nog op zoek naar velgen voor de General Grabber AT2.
Deze banden zijn, volgens de fabrikant, geschikt voor velgen van 5.5 tot 7.0 inch breed. Nu vroeg ik mij af, maakt de velg breedte verschil? is het bijvoorbeeld beter om een 6 inch velg te gebruiken dan een 5.5 inch?

Jan, wat is de afmeting van de velg zoals jij deze hebt (dus met de correcte ET-waarde) is dat ook 6Jx15 of is dat 5.5Jx15?

Jacco
Terug van een reis door Europa.
Reiswebsite bijhouden? probeer TravelJournal.net: uw eigen reisblog, inclusief fotoalbums, kaarten, gps-logs, enz.
notDefix

Mijn Niva('s): Niva 1.7i, 21214

Berichtdoor Buster » 14 dec 2012, 10:06

Ik heb een set velgen liggen 5.5inch breed, 15 inch diameter, witte, 5 stuks, gestraald, gemetaliseerd, gepoederlakt en vernist. Komen van een Samourai. Velgen hebben het design met de driehoekjes.
Gemonteerd steken de wangen van de voorste banden 1,3 cm uit de wielkast, dit kan je enkel zien als je er met je neus op gaat hangen kijken van bovenaf. De tappen van de band vallen in de carrosserie, de achterste banden vallen volledig binnen de wielbogen en doet de niva er breed uitzien van achter 8)
Als je interesse hebt stuur je maar een PM, de velgen zijn direct beschikbaar. 4velgen voorzien van nieuwe korte ventielen.
Velgen verkeren in goede staat. Hebben maar 500km op mijn niva gelegen en dan terug thuis in de rek owv. aankoop chrome velgen.

Het misterieuze cijfertje zal wel 7J zijn wat duid op de breedte van de velg.
Niva under construction
Buster

Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Vorige

Keer terug naar Ophanging & stuurdelen