stuurservo

Vering, demping, verhogen, banden/wielen, stuurhuis enz

Moderator: pietsky

stuurservo

Berichtdoor steven205 » 28 nov 2015, 15:33

wie kan bevestigen dat de servokit die aangeboden wordt bij lada power compleet is en past deze in een 1600 van 1985. anders zou ik deze wel willen, de prijs is veel goedkoper dan wat ik bij een andere leverancier gevonden heb, en als dat dan ng es kan zonder portkosten en douanekosten...
http://ladapower.com/index.php?option=c ... ory_id=148
steven205
Lid 2015

Mijn Niva('s): Niva 1600 & Zhiguli VAZ 2101

Re: stuurservo

Berichtdoor dimitri » 28 nov 2015, 17:36

Ik weet dat een orginele servopomp etc. Niet zomaar plug and play is. Er moet een groter gat gemaakt worden in het brandschot aan de stuuras. Of het met deze set ook so is geen idee.
Als in me ni vergis heeft walby een orginele ingebouwd. Je kan misschien bij hem is horen.
dimitri
Event team

Mijn Niva('s): Niva 1,7I BJ2000
Niva 1.9D BJ1995

Berichtdoor Ram » 28 nov 2015, 20:06

Alles wat nodig is zit zo te zien in de set. T enige dat je nog nodig hebt is olie voor hydraulisch servostuur. Monteren is niet zo moeilijk. Der moet inderdaad een groter gat gemaakt worden om het stuurhuis te kunnen bevestigen. Steek de as met de kruiskoppelingen van stuurhuis naar t stuur erop als je t stuurhuis monteert en let op de vertanding van die as, die is niet gelijk aan de 2 kanten. Ik heb er een paar jaar geleden een tweedehands van een sloper gehaald en gemonteerd, nog geen second spijt van gehad.
Ram
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1.7i, 2001, paars
1.7i ,1996, bordeaux

Berichtdoor Walby » 29 nov 2015, 12:31

Is een super ding.
Is wel stuurbekrachtiging en geen servo!

Zo als Ram: Alles wat je nodig hebt lijkt in de set te zitten.

steven205 schreef:en past deze in een 1600 van 1985.

Ja, MAAR!!!
De originele 1600 rembekrachtiging zit in de weg. Deze moet je vervangen door een grotere van een 1700, die staan verder weg van het schutbord.
Als je dit doet, kan het zijn dat je reservewiel er niet meer op dezelfde manier in past. Het moet dan ondersteboven liggen. Hier ben ik niet 100% zeker van.

De hoofd rem cilinder van een 1600 past niet op de rembekrachtiging van een 1700. Dus je moet ook de 1700 hoofd cilinder mee vervangen.
Deze heeft 4 aansluitingen en die van een 1600 maar drie.
Dus moet je ook leidingen gaan vervangen. Het mooiste en veiligste is dat je dan 1 T blokje weg neemt, en de leidingen van de dubbele cilinder op de klauw vervangt door de langere van een 1700. De rechtse leiding hiervan loopt achter het motorblok en zal wat geduld en gefoefel nodig hebben. De 2 andere leidingen op de hoofd cilinder moeten ook langer worden. Eentje naar het T blokje (met leiding naar enkele cilinder vooraan R en leiding naar achter). en de andere is enkele cilinder vooraan L

De leiding van de koppeling loopt ook in de weg, maar is lang genoeg om te plooien en anders te laten lopen. Deze heb ik wel log gekoppeld voor het slijpen van het gat en de montage.

Voor de steun van de olie pomp, moet je onderaan in het blok een gat boren en draad in tappen. Bij de nieuwe blokken zit hier een vlak stukje op het blok, en is het vrij gemakkelijk.
Bij een oudere blok, zitten hier rondingen en ga je ofwel creatief moeten zijn, ofwel het bevestigingsgat op de steun verplaatsen een cm of 2 naar R boven, daar zit bij een oude blok wel een vlak stukje waar je gemakkelijk in kan boren en tappen. (ik heb hier een gat in geboord van 15mm diep, zonder door de wand te zitten, en dan met een machine tap erdoor [tap voor blind gat])

Voor het gat in je schutbord te slijpen heb ik wel een template voor je. Dit is naar mijn mening het lastigste werk, en ook iets wat je zonder lassen niet ongedaan kan maken.
Deze pdf template kan je af printen (SCHAAL 1:1 !!!!), uitknippen en met magneetjes op het schutbord zetten. Over tekenen en dan uitslijpen.
Dit volgt de contouren van het stuurhuis redelijk nauwkeurig, en kan je alles netjes af kitten.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Walby » 29 nov 2015, 12:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Walby
moddereter

Berichtdoor Buster » 29 nov 2015, 21:14

Walby kan je me dee PDF file doorsturen voor het schutbord uit te slijpen?
Niva under construction
Buster
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Berichtdoor Walby » 29 nov 2015, 22:10

Is onderweg.
Kijk wel dat je het zelfde model van stuurhuis hebt. Ik heb geen idee of die allemaal hetzelfde zijn.
Ik heb ook een horizontale en verticale lijn in de PDF gezet met een maat bij. Deze kan je na het afdrukken nameten om zeker te zijn dat je computer of printer de boel niet geschaald heeft.
Dit gebeurd rapper dan je denkt.
Walby
moddereter

Berichtdoor Walby » 29 nov 2015, 23:01

steven205 schreef:wie kan bevestigen dat de servokit die aangeboden wordt bij lada power compleet is

Net nog even alles aan het nakijken. Er zit geen arm bij van op het hulp stuurhuis. Deze ga je moeten bestellen van een 1700 want die van een 1600 zijn anders.
Ik had geprobeerd om de 1600 pitmanarm op het stuurhuis te zetten, maar daar liep toen iets mis, ik weet al niet meer wat. Dus heb ik ook het armpje op het hulp stuurhuis vervangen door die van de donor auto.

Ik zie ook dat er in de kit een rubber zit voor tussen het stuurhuis en het schutbord, deze had ik niet van de donor waar hij uit kwam. Dus dan gaat mijn template niet veel helpen denk ik.
Ik heb het gat gemaakt op maat van het stuurhuis en niet van die rubber.
Walby
moddereter

Berichtdoor Buster » 30 nov 2015, 08:00

Walby schreef:
steven205 schreef:wie kan bevestigen dat de servokit die aangeboden wordt bij lada power compleet is

Ik zie ook dat er in de kit een rubber zit voor tussen het stuurhuis en het schutbord, deze had ik niet van de donor waar hij uit kwam. Dus dan gaat mijn template niet veel helpen denk ik.
Ik heb het gat gemaakt op maat van het stuurhuis en niet van die rubber.

Dan zal ik die je thuis laten zien dan kunnen we je template aanpassen.
Niva under construction
Buster
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Keer terug naar Ophanging & stuurdelen