die 1600 dop sluit niet altijd perfect af.
Mijn excuus op voorhand voor het wat lange verhaal
De schroefdraad klopt meestal wel maar het afdichten is afhankelijk van het "contactoppervlak" tussen vulpijp en tankdop of van het perfect aansluiten van de schroefdraad op mekaar (een beetje speling is voldoende om hoe goed de afdichting tussen beide contactoppervlakken is, toch benzine te laten lekken of geur te verspreiden. t'Is nogal vluchtig spul

) .
Bij mij zat er een afsluitbare dop op die lekte met geur tot gevolg (na wat bochtjes bij volle tank). Dan zo'n schroefdop erop. Geen verbetering.
Ik weet het

... die van mij is zo iets tussen de 1600 en de 1700 is als het op bepaalde onderdelen aankomt
Het leek alsof de vuldop niet vast genoeg kon aangedraaid worden op de vulpijp
Dan extra dichtingen aangebracht om de afsluiting tussen de schroefdop en de vulpijp te verbeteren ---> nope
Ik heb dan de hele basis van de afsluitbare dop eraf gehaald (met dank aan Jan want geen idee hoe die basis op de vulpijp bevestigd was).
Die basis dan volledige revisie gegeven en terug gemonteerd en nu gebruik ik terug mijn originele afsluitbare dop.
Enne, dicht (tot vandaag toch

)
Dus ook al past op het eerste zicht de schroefdraad... resultaat niet gegarandeerd.