door JJNIVA » 22 apr 2020, 17:15
De tank onder de auto laten hangen, dit levert je een mooie plaatsbesparing op, tevens kan de trekhaak er onderdoor. De Lpg vulnippel hoeft niet in de carosseie gezet teworden, en de leiding gaat mooi onderlangs naar de motor. Simpele conmstructie, en qua LPG mi het goedkoopste. Echter om het goed te doen moet je het uitlaatsysteem aanpassen, wellicht dat dit de grote meerkosten met zich meebrengt. Ikzelf heb de speciale lpg uitlaat in gebruik, en i.p.v. hem naar links achter te brengen heb ik de uitlaat links onder de deur aan de zijkant eruit laten komen. Ik heb de standaard LPG demper wel aan moeten passen. Bij mij is de ruimte onder de kofferbak nu volledig beschikbaar voor een tank. Ik heb nu ook niets meer te maken met hitteschildjes en die shit. Volgens mij past er ongeveer 70l. Ik heb nu een bom van 55 liter in gebruik. Bij de door mij bij vogels origineel ingebouwde LPG installatie gebruikten ze een dempertje van een oud model kadett dat rechts achter langs de tank uitkwam. Bij mijn weten mag je in NL nooit een LPG tank in het motorcompartiment hangen.