remschoenen

Remmen, rempompen enz

Moderator: pietsky

remschoenen

Berichtdoor defern » 13 mei 2007, 10:25

ik heb vorige week achteraan nieuwe remschoenen gestoken. geen probleem tot hiertoe :D :D
nu wil ik die trommel er terug opzetten; en die wil er niet meer op :?: :?:
wie weet wat ik verkeerd deed??
defern

Berichtdoor Walby » 13 mei 2007, 15:21

de hand rem volledig ontspannen had mij vorige keer veel geholpen toen ik dat moest doen.

Niet alleen de hendel omlaag zetten, maar ook de aanspan boutjes onder de niva die aan de splitsing zitten van de handrem kabel, volledig los draaien tot het uiterste.

Niet vergeten deze terug wat aan te spannen na dat je trommels er terug op zitten.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor defern » 13 mei 2007, 15:47

thx walby; maar dat kan het niet zijn.
dat was namelijk het eerste wat ik sloopte na aanschaf niva "handrem heb je in principe toch niet nodig".

ik krijg de trommel namelijk niet over over die remblokken - stelbouten zijn naar minimun gedraait en toch lukt het niet.

toch vriendelijk voor je hulp
defern

Berichtdoor Walby » 13 mei 2007, 17:51

defern schreef:dat was namelijk het eerste wat ik sloopte na aanschaf niva "handrem heb je in principe toch niet nodig".

Ik veronderstel dat je de niva niet gaat keuren dan?
En wat heb je er dan allemaal af genomen van het handrem systeem? En wat heb je laten zitten?

Ik heb pas nieuw schoenen en trommels gestoken, tis lastig, maar ze gaan net over elkaar.
Walby
moddereter

Berichtdoor ladanivabelgium » 13 mei 2007, 17:53

ik heb dit ook al voor gehad, en dat met name met remschoenen van Lockheed. Deze schijnen iets te dik belegd te zijn.
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor defern » 15 mei 2007, 17:51

hoi walby; goed geraden mijn crossniva hoeft niet naar de keuring, 't is puur voor te crossen. wa ik heb weg genomen is handremhendel en handremkabel die vastzit aan hendel.
defern

Berichtdoor defern » 15 mei 2007, 17:55

hoy jan.
'k denk da ik just het probleem heb gevonden; jij zegt dat de remschoenen van lockheed te dik belegt zijn. wel ik ga da doosje zoeken waar die dingen inzaten en daar staat in het groot FIAT op :twisted: , da's normaal da zoiets nie past zekers :?: :?:
jullie zien dus da ik der echt niks van ken, maar ja zo leer ik het wel
defern

Berichtdoor Walby » 15 mei 2007, 20:38

Heb je de kabel helemaal weg genomen? Tot waar hij aan de hefboom van de schoenen vast zit? of door gezaagt?

En op terrein kan je handrem wel eens van pas komen, ik heb er een hekel aan om elke keer mijn te motor moeten stil leggen om hem in versnelling te kunnen laten staan om uit te stappen terwijl de niva boven op een bergske staat, of ergens anders waar hij nog kan voort bollen (of achteruit).

En ook als je je sper op hebt, en er slippen nog 2 wielen, wil het ook wel eens helpen om handrem te trekken, dan heeft het achterste los slippend wiel toch iets weerstand en wil hij wel eens op het andere achterwiel voort trekken.

Verder nog van stilstaand beginnen bollen als je niva berg op staat, kan de handrem van pas komen, met snel gewone rem te lossen en onmidelijk gas geven willen je wielen wel eens beginnen slippen, zeker op losse steentjes enzo, opt terrein is er gene asfalt hé

ik zouw toch nog eens na denken over hem niet terug te zetten.
Walby
moddereter

Berichtdoor mannie » 16 mei 2007, 09:28

man man, wat je met een handrem niet allemaal kunt :D .
mannie

Berichtdoor steel » 16 mei 2007, 20:46

persoonlijk vind ik het ook raar dat je een handrem wegneemt, al was het maar ingeval van nood.
Steeds rechtdoor

Afbeelding
steel
moddereter

Mijn Niva('s): Niva 1600cc '93
Lada 2101 '86

Keer terug naar Remmen