reviseren remmen

Remmen, rempompen enz

Moderator: pietsky

reviseren remmen

Berichtdoor delvaux » 24 aug 2007, 21:57

Ben vandaag begonnen met het reviseren van mijn remmen. In feite tot waar ik geraakt ben is het niet zo moeilijk buiten dat sommige delen blijkbaar nogal vast kunnen zitten :?
Buiten een beetje gerief dat ik nog nodig heb, zit ik dus met de volgende problemen:
- bij het verwijderen van de borgplaatjes van de remleidingen is het vijsje waarmee deze vastzaten aan de rechterkant afgebroken en jaja, de ene helft zit nog vast in de remklauw :P , hoe kan ik dit zonder brokken oplossen, als ik dat zelf wel kan?
- de asjes die op deze foto te zien zijn (http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/Aanlopende_voorremmen/pages/02.htm) zaten aan de linkerkant redelijk vast en doordat ik er nogal hard aan het draaien en trekken was met een tang, zijn deze redelijk verwrongen aan het uiteinde. Ik denk dus dat het best is van er nieuwe in te steken, in feite zelfs aan beide kanten. Is er iemand die er 4 goede liggen heeft? Of waar kan ik zo'n asjes kopen?
- de pistons zelf zaten ook redelijk vast en deze zijn lichtelijk beschadigd door er aan te wringen met de tang, enkel het bovenste versmalde deel uiteraard. Kan dit in feite kwaad? Anders steek ik ze er gewoon weer in. Zijn er trouwens manieren om dit met een tang te doen, zonder de pistons te beschadigen?

Dat zal het zowat zijn denk ik, laat de oplossingen maar komen :D
delvaux

Mijn Niva('s): 1.6 1994

Re: reviseren remmen

Berichtdoor Walby » 24 aug 2007, 22:54

delvaux schreef:- bij het verwijderen van de borgplaatjes van de remleidingen is het vijsje waarmee deze vastzaten aan de rechterkant afgebroken en jaja, de ene helft zit nog vast in de remklauw :P , hoe kan ik dit zonder brokken oplossen, als ik dat zelf wel kan?

- de pistons zelf zaten ook redelijk vast en deze zijn lichtelijk beschadigd door er aan te wringen met de tang, enkel het bovenste versmalde deel uiteraard. Kan dit in feite kwaad? Anders steek ik ze er gewoon weer in. Zijn er trouwens manieren om dit met een tang te doen, zonder de pistons te beschadigen?

da van die afgebroken bout: uitboren en opnieuw draad in tappen, als je ze goed centrich met de juiste maat uitboort, kan je de orginele draad terug tappen. Uit boren moet met kolom boormachien gebeuren, en er lag een setje draad tappen en kussnes in de lidle deze week.

Voor de pistons eruit te krijgen zondertang, kan je ze terug op de remlijding aansluiten, en ze er uit duwen door op de rem te drukken.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Buster » 25 aug 2007, 16:27

moest het niet lukken heb nog een pas gereviseerde remklauw liggen van de rechtse kant.
Niva under construction
Buster
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.9D 1996

Keer terug naar Remmen