Hoe zoek je iets op dit forum?

Hoe gebruik ik de zoekfunctie?
Hoe zet ik afbeeldingen in m'n bericht?
Ik heb problemen met inloggen enz

Hoe zoek je iets op dit forum?

Berichtdoor steel » 27 feb 2008, 11:48

Het is blijkbaar een moeilijke opgave...
Over heel veel is al wel eens iets gepost (en of het nu in sommige gevallen uit gemakzucht of onwetendheid is, laat ik in het midden) maar er bestaat een ZOEKFUNCTIE op het forum...

Hoe ga je te werk:

1) Klik op zoeken, rechts onder de titel van dit forum, tussen HELP en LEDEN is een knop ZOEKEN.
Afbeelding

2) Je krijgt een scherm, vul in wat je zoekt, je kan 'AND' en 'OR' gebruiken (soms gemakkelijk als er verschillende benamingen voor hetzelfde worden gebruikt).
Afbeelding

3) Je geeft best aan in welk forum je wil zoeken. Anders bestaat de mogelijkheid dat je veel te veel resultaten krijgt. We willen weten hoe we de startmotor kunnen vervangen, dus zoeken we best in de sectie Techniek

Afbeelding

4 Je kan nog aangeven of je de resultaten als 'berichten' of als 'onderwerp' wil bekijken. Als je 'berichten' aanklikt is de lijst veel langer, maar meer informatie heb je dan niet. Je kan ook aangeven in welke volgorde je de resultaten wil krijgen, bijv tijdstip bericht oplopend of aflopend

Afbeelding

5 Het systeem heeft 28 resultaten gevonden. Kijk eerst deze topics na voordat je een nieuw bericht post. Waarschijnlijk staat het antwoord op je vraag hier al tussen.

Afbeelding

6 Als je veel te veel resultaten krijgt, kan je nog verfijnen met een andere zoekterm, bijvoorbeeld 'vervangen'

Afbeelding
Steeds rechtdoor

Afbeelding
steel
moddereter

Mijn Niva('s): Niva 1600cc '93
Lada 2101 '86

Keer terug naar Hoe gebruik ik dit forum en problemen oplossen