Hoe zet ik een afbeelding in mijn bericht?

Hoe gebruik ik de zoekfunctie?
Hoe zet ik afbeeldingen in m'n bericht?
Ik heb problemen met inloggen enz

Hoe zet ik een afbeelding in mijn bericht?

Berichtdoor ladanivabelgium » 02 jan 2009, 08:48

Als je hier foto's neerzet wordt de voorkeur gegeven aan een externe server. Dat wil dus zeggen dat je je foto's op een (gratis) server upload en je achteraf de link hier neerzet. Ik maak veel gebruik van http://tinypic.com/ Deze server werkt snel en laat geen andere ongein zien, zoals ongewenste reclameboodschappen.
Hoe ga je te werk met http://tinypic.com/ ?
- Open in je browser (inernet explorer, firefox enz) een nieuwe sessie of een nieuw tabblad.
- Ga naar http://tinypic.com/ en klik op 'Registreren'
- Je krijgt nu onderstaande pagina te zien. Vul uw e-mailadres in en een door u zelf gekozen wachtwoord. Onthoud dit wachtwoord goed! Vul de code die u ziet staan ook in en klik op 'registreer nu'. Vergeet niet beide hokjes onder de code aan te vinken. Het tweede vinkt u beter alleen aan als u de registratie vanop uw eigen pc doet.

Afbeelding

U zal een email krijgen op uw aangegeven email adres als de registratie voltooid en aanvaard is. Klik op de link in de mail. U krijgt nu onderstaande pagina te zien:

Afbeelding

Klik op 'Bladeren' en een nieuw, kleiner venster opent zich. Navigeer in dit venster naar de plek waar u de foto's hebt klaar staan. Dubbelklik op de foto. In het vakje achter 'bestand' op de pagina van TinyPic komt nu het adres te staan van de foto op uw computer. Achter 'Verklein' kiest u best voor de resolutie 800x600 als uw foto groter moest zijn dan dat. Klik nu op 'Upload'. Mogelijk wordt u gevraagd om een album te kiezen of een nieuw album aan te maken.

Afbeelding

Zodra de afbeelding op de server van TinyPic staat komt u op de volgende pagina terecht. Klik met linkermuisknop op het vakje waar 'IMG code voor forums en berichtenforums' boven staat. De code wordt nu geselecteerd. Klik erop met de rechtermuisknop en kies 'kopiƫren' . Ga terug naar uw bericht, klik met de linker muisknop op de plek waar de foto moet staan en klik dan met de rechter muisknop en kies 'plakken'.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De afbeelding staat (in tekstvorm) nu in uw bericht. U kan altijd even de afbeelding controleren door onderaan uw bericht even op de voorbeeldknop te drukken. Dan krijgt u uw bericht te zien zoals het later, als u op de de bevestigknop hebt gedrukt, online komt te staan.

De instellingen van het forum zijn zo dat u geen absurd grote afbeeldingen in uw bericht kan plaatsen. De maximum grootte is 800x600 of 600x800. Als u probeert een grotere afbeelding te plaatsen krijgt u een waarschuwing dat uw afbeelding te groot is en ze zal niet geplaatst worden. Ik heb wel een kleine marge ingebouwd, dus iets groter kunnen ze wel zijn.

Afbeelding

In Tinypic kan u aangeven om uw foto te verkleinen, maar dat gaat niet altijd goed. Soms wordt de foto dan bijgesneden en dan komt hij niet volledig in uw bericht te staan. Beter kan u de foto's op uw pc zelf al verkleinen. Dat verkort ook uw uploadtijd.
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Keer terug naar Hoe gebruik ik dit forum en problemen oplossen