parts uit Kessel

Forumregels
Het bestuur en ikzelf zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van advertenties op dit forum.
De volledigheid en de juistheid van de verstrekte informatie is volledig de verantwoordelijkheid van de adverteerder.

parts uit Kessel

Berichtdoor ladanivabelgium » 21 jun 2012, 08:02

Doordat het huurcontract van m'n magazijntje afloopt en de boel daar verkocht is om een appartement neer te poten heb ik nu veel minder plaats om onderdelen te stockeren. Ik moet de 2dehands onderdelen nu thuis stockeren en daar heb ik veel minder plaats.

De meeste onderdelen blijven 2dehands beschikbaar, maar ik moet een soort van ruilsysteem gaan invoeren omdat er minder onderdelen gaan bewaard worden. Als je de volgende onderdelen in Kessel komt halen vraag ik om het oude onderdeel mee te brengen, waarna het zal gereviseerd worden als dat nog mogelijk is:

- 5-versnellingsbakken (voorlopig geen 2dehands op stock, alleen revisie)
- tussenbakken
- aandrijfassen
- remklauwen
- differentiëlen
- motoren
- stuurhuizen
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Re: parts uit Kessel

Berichtdoor ladanivabelgium » 05 jul 2012, 07:19

het voorraadje voorste steekassen is flink uitgedund sinds de magazijnverhuis. Steekassen met kapotte rubbers zijn allemaal uit elkaar gehaald en met de nog heel goede kooien en homokineten zijn nieuwe sets gemaakt, afgemonteerd met nieuwe OEM rubbers en Kroon Oil vet. Alle meuk met sleetsporen liggen op de oud-ijzerhoop. Van de hele berg steekassen die ik had schiet nu nog over:
- 2 sets gereviseerd
- 2 sets tweedehands met weinig of geen speling en hele rubbers. Deze zijn niet uit elkaar gehaald
- 3 of 4 oude assen die ik dan toch maar bewaar
- enkele kooien en homokineten voor de mensen die ernaar vragen

Als de niet gereviseerde assen op zijn resten er dus nog alleen gereviseerde. De kooien en homokineten zijn zo goed als nieuw en de rubbers zijn allemaal OEM.

Wanneer iemand dus om een steekas komt wordt er met aandrang gevraagd om de oude in te leveren. Mogelijk is 1 van de kooien nog goed en die kan dan opnieuw gebruikt worden op een andere as. Als 1 van de kooien nog bruikbaar is (geen schade of sleet!) krijg je er nog geld voor terug. Ebay- of andere after marked rommel wordt niet overgenomen. Ik heb hier 2 kooien liggen van ebay die 6000 km op een Niva gezeten hebben. Kletteren als een gek en helemaal ingelopen. Niet moeilijk als je weet dat de rubbers er na 2 weken vanaf vallen en de kooien niet gehard zijn.

De kostprijs van een gereviseerde steekas wordt relatief laag gehouden. De gebruikte onderdelen worden in rekening gebracht en dan nog een habbekrats voor m'n moeite.
Op ebay vind je een splinternieuwe voor 125€. Duurder dan eentje uit Kessel, maar mensen gaan daar de voorkeur aan geven want nieuw is nieuw en nieuw is beter. Heel goed zo, want m'n homokineten met naaldlagers zijn nog niet op de diesel gemonteerd, en originele lust hij als warme broodjes :mrgreen:
ladanivabelgium
Site Admin

Niva Cabrio restoproject
Lada 2101

Berichtdoor ladanivabelgium » 22 jul 2014, 05:16

Onderdelen reserveren doe ik niet meer, behalve als het verschuldigde bedrag onmiddellijk op m'n rekening overgemaakt wordt.

Onderdelen die je meeneemt worden per direct en cash betaald. Aan 'ik schrijf het wel over' doe ik niet meer.
ladanivabelgium
Site Admin

Niva Cabrio restoproject
Lada 2101

Berichtdoor ladanivabelgium » 20 jul 2015, 07:34

Mensen die onderdelen gebruiken met de belofte er nieuwe te bestellen om de kesselstock terug aan te vullen: dit doe ik niet meer. Gelijk afrekenen en ik bestel ze zelf wel. Er gebeuren te veel misverstanden mee
ladanivabelgium
Site Admin

Niva Cabrio restoproject
Lada 2101

Keer terug naar Aangeboden