Niva 1600 bouwjaar 1980

Forumregels
Het bestuur en ikzelf zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van advertenties op dit forum.
De volledigheid en de juistheid van de verstrekte informatie is volledig de verantwoordelijkheid van de adverteerder.

Niva 1600 bouwjaar 1980

Berichtdoor nivageraardsbergen » 19 jan 2018, 20:41

Met spijt in het hart gaat mijn trouwe 1600 in de verkoop.
Het varen op zee, verbouwingen en de vele tijd dat er in kruipt laten mijn 1600 veel stil staan onder de carport.
Hierdoor heb ik na lang twijfelen toch beslist van deze te verkopen.

Afbeelding

Wat heb ik dus in het aanbod:

- 1 originele niva 1600, bouwjaar 1980. Nog geen 50000km op de teller en momenteel op oldtimerplaten.
- 1 reserve motor, deels gerestaureerd.
- 1 reserve versnellingsbak (de originele heeft geen syncro bij terugschakelen naar 2de )
- Een 1600 achterbank
- Een hele hoop onderdelen (carburators, diferentieel, tussenbak, electrische onderdelen, ramen, etc.)

De 1600 is een unieker model door het vroege bouwjaar. Hierdoor beschikt hij over enkele leuke orignele dingetjes:

- Cyrillisch Dashboard
- Ruitenwissertjes voor de koplampen (niet functioneel)
- Grill met chrome rand
- Voorbumper met gat voor zwengel
- Originele onderhoudssticker achter de voorruit met bouwjaar op geprint.
- 2121 logo op de zijflanken
- De nodige chroom binnen en buiten (dorpels, randen interieur, etc)
- Origineel kofferdeksel zonder ruitenwisser en met logo in het midden. (deze kan wel een oplapbeurt gebruiken)
- Enkele originele gereedschapssetjes die bij de Lada's geleverd werden
- origineel gordelkliksysteem

Afbeelding

Daarnaast heeft hij nog Bf Goodrich MT banden op iets bredere velgen.

Onlangs zijn de bougies en carburator vervangen door kwaliteitsvolle nieuwe onderdelen. Alle ondere onderdelen vervangen door de wagen aan mijzelf de laatste jaren, kwamen steeds van onze club/huisleverancier. Geen ebay-rommel dus…
Tevens zijn er bij deze niva geen stukken uitgeslepen, grote ombouwwerken geweest, etc. Een originele 1600….

Minpuntjes aan de wagen:
- De neus is opgeroest aan de gekende plekken en is dus aan vervanging toe (via ladapower kan je gemakkelijk de nodige stukken krijgen)
- De kofferklep heeft een scheur in de lak (vermoedelijk ooit opgeplamuurd)
- De voorruit heeft een klein barstje (ik heb deze nooit vervangen omwille van de originele onderhoudsstickers)
- De 2de versnelling heeft geen syncro meer (merkbaar bij terugschakelen), een goede 4- bak zit in het onderdelen lot
- Onderaan de achterse wielranden begint het te roesten, maar het valt zeker nog te redden.
- De achterste cardan was onherstelbaar stuk, waardoor hij 2x4 is. Bij ladapower kan snel en simpel een nieuwe besteld worden.
- De kruisjes van de voorste cardan zijn aan vervanging toe. Nieuwe kruisjes worden meegegeven. Deze zijn een speciale maat (ander type dan de latere 1600’s), verwar ze dus niet met een later type!
- De wagen wordt verkocht zonder keuring. In overleg kan hij aan huis gebracht worden (aangezien hij een nummerplaat en verzekering heeft).

Ik heb er zelf veel plezier aan beleefd, maar ik rij er +/- 200km per jaar mee.

Voor het totaalpakket van wagen + onderdelen vraag ik 1500 euro.
De iets “hogere” prijs komt door steeds groter wordende zeldzaamheid van deze vroege niva’s. Met wat liefde en tijd kan je hier terug een top exemplaar van maken.
Deze prijs is licht bespreekbaar naast de wagen.

Nog even de oude pagina van m'n 1600'tje gekopieerd voor de foto's:
De oldtimer is z'n vorig leven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar foto's door de tijd heen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De typische oldtimer/1600 kenmerken:

Koplampwissers:
Afbeelding

Het rode/ chromé Lada logo:
Afbeelding

De originele dealer/onderhouds-sticker uit 1980:
Afbeelding

Afbeelding

De 1600 ruitensproeiers:
Afbeelding

De chrome spiegels en het 2121 logo:
Afbeelding

Chrome dorpelranden:
Afbeelding

Reflectoren ipv het niva logo:
Afbeelding

Nostalgie:
Afbeelding

Koffer met het logo in het midden en geen ruitenwisser:
Afbeelding

4 bak met het 4 bak stickerke:
Afbeelding

Russisch dashboard:
Afbeelding

Chrome interieurlijsten:
Afbeelding

Afbeelding

Orginele gordels en chrome handrem:
Afbeelding

De extra motor:
Afbeelding
Where the roads end, the adventure begins.....
Avatar gebruiker
nivageraardsbergen
moddereter
 
Berichten: 1779
Geregistreerd: 21 mei 2010, 05:35
Woonplaats: Deux-Acren
Mijn Niva('s): 1600 (1980)

Re: Niva 1600 bouwjaar 1980

Berichtdoor A26O4 » 20 jan 2018, 19:23

Is dit daarmee het laatste van je nivaleven?
Hier vind je zeker een liefhebber voor.
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
Avatar gebruiker
A26O4
Lid 2015
 
Berichten: 1880
Geregistreerd: 17 aug 2008, 15:33
Woonplaats: Kaprijke
Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Re: Niva 1600 bouwjaar 1980

Berichtdoor Bart Gelan » 21 jan 2018, 10:20

had ik het geweten dan had ik hem gekocht! maarja, ik heb sinds een paar weken eentje..
die zal inderdaad niet lang te koop staan denk ik.
God schept den dag en Bart plukt hem!
Bart Gelan
Lid 2015
 
Berichten: 422
Geregistreerd: 17 mei 2012, 22:08
Woonplaats: zeveneken
Mijn Niva('s): 1700 multi '01
1600' 91

Re: Niva 1600 bouwjaar 1980

Berichtdoor nivageraardsbergen » 21 jan 2018, 13:33

Voorlopig zal ik even nivaloos door het leven gaan. In de toekomst zal er wel is eentje terug opduiken in de schuur. :)

Hij zal zo goed als zeker naar Duitsland gaan. Ik wacht enkel nog op de bevestiging van de afspraak om hem te komen ophalen....
Where the roads end, the adventure begins.....
Avatar gebruiker
nivageraardsbergen
moddereter
 
Berichten: 1779
Geregistreerd: 21 mei 2010, 05:35
Woonplaats: Deux-Acren
Mijn Niva('s): 1600 (1980)


Keer terug naar Aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron