Lada niva gezocht

Lada niva gezocht

Berichtdoor Marxje » 22 nov 2017, 23:15

Ondat het virus blijft kriebelen, en ik toch steeds blijf dromen over een niva bezitten, waag ik het er op.

Heb al wat niva's gezien en bereden, maar allemaal steeds net niet wat ik zoek, teveel roest, motorisch rot, of een hele fraaie uit 2005 met 85.000 km die 6000,- euro moet kosten.

Vanavond dan de knoop doorgehakt, ik wil, en ik zal een niva krijgen :D :mrgreen:

Daarom de vraag, heeft of weet er iemand een goede niva te koop? Moet motorisch goed zijn. Oppervlakkige roest kan ik bewerken, gaten en lassen nog niet.

1600, 1,7, beide prima, moet wel een benzine wagen zijn zonder lpg, dat is me te duur in de wegenbelasting.
Km stand niet zo belangrijk, het onderhoud wel

Bij voorkeur rookvrij ivm astmatische kinderen :)

Wie o wie kan mij helpen om deze droom werkelijkheid te laten worden.
Budget max 4500,- euro.
Marxje

Mijn Niva('s): Zoekende naar een fraai exemplaar.

Re: Lada niva gezocht

Berichtdoor A26O4 » 23 nov 2017, 16:05

Voor 4500 kan je wel een goede vinden, als je geduld hebt. Af en toe komt er wel eens een tevoorschijn.

Goed onderhouden + roestvrij + mechanisch in orde + rookvrij + betaalbaar is zeldzaam. Meestal voldoen ze maar aan 1 of 2 van die voorwaarden.
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
A26O4
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Berichtdoor hades » 23 nov 2017, 16:36

Mijn vermoeden is dat je in Nederland woont? Hier is het lastiger een goede Niva te vinden dan in België 2009 is het laatste jaar geweest dat de Niva officieel is geleverd.
Er is dus een grotere vraag dan aanbod wat de prijzen tot soms belachelijke hoogtes brengt.
Als je ervoor open staat is importeren uit Duitsland een goede optie, Let dan op of de Niva een 'Mike Sanders' roest behandeling heeft gehad en of hij 'radhausschale innenkotflügel' wielkast beschermers heeft, dit scheelt je zoveel roest in de toekomst!
Winner lifetime award most annoying avatar
hades
Lid 2015

Mijn Niva('s): Niva 1.6 1986

Berichtdoor Marxje » 23 nov 2017, 18:54

Dank voor de reacties, en inderdaad, ik ben een noorderling voor de Belgen onder ons.
Het aanbod is hier erg schaars, en inderdaad, tot grote hoogte.

Er staan er twee te koop, beide ruim boven budget, of een waarvan de motor en bak vervangen moeten worden en deze moet nog 2500,- euro kosten.

Import uit duitsland is een optie, ik zag in de autotrack app al dat het aanbod daar veel groter is. Helaas zijn de regels wua invoer niet echt leuk qua bpm en btw, en dit maakt het vaak toch nog tot ene onaangename verassing, behalve als je een schade auto koopt, maar dat is me dan ook weer wat.

Liever kijk ik even rond op het forum, budget zit nog wel wat rek in als de auto spik en span is. Koop liever een auto van een medeliefhebber dan een handelaar die geld ruikt.
Marxje

Berichtdoor hades » 23 nov 2017, 19:13

Marxje schreef:Dank voor de reacties, en inderdaad, ik ben een noorderling voor de Belgen onder ons.
Het aanbod is hier erg schaars, en inderdaad, tot grote hoogte.

Er staan er twee te koop, beide ruim boven budget, of een waarvan de motor en bak vervangen moeten worden en deze moet nog 2500,- euro kosten.

Import uit duitsland is een optie, ik zag in de autotrack app al dat het aanbod daar veel groter is. Helaas zijn de regels wua invoer niet echt leuk qua bpm en btw, en dit maakt het vaak toch nog tot ene onaangename verassing, behalve als je een schade auto koopt, maar dat is me dan ook weer wat.

Liever kijk ik even rond op het forum, budget zit nog wel wat rek in als de auto spik en span is. Koop liever een auto van een medeliefhebber dan een handelaar die geld ruikt.

Vanaf 2008 is de bpm 300 euro ongeveer dus een (Duitse) import uit 2007/2008 is enigzins betaalbaar, hou marktplaats goed in de gaten

voorbeeld 1:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

voorbeeld 2 in NL:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Winner lifetime award most annoying avatar
hades
Lid 2015

Mijn Niva('s): Niva 1.6 1986

Berichtdoor Marxje » 23 nov 2017, 19:29

Fjn, dank voor de links. De niva in Loenen heb ik eerder deze week bezocht. Zit teveel werk aan, is eerder bijgewerkt maar niet netjes. Daarnaast hebben de dorpels nogal wat roest.

Daarnaast is het dakraam dichtgekit met een hoop ellende eronder. Deze lada is een knappe basis, maar veel te duur.
De verkoper heeft geen verstand van lada modellen en is ook geen garage, echt een handelaar met het liefst een snel wisselende voorraad. Ik had hem kunnne meenemen voor 3750,- euro, maar het werk eraan is me teveel voor het geld vrees ik.

Beter een duits model nemen wellicht.
Marxje

Keer terug naar Gezocht