Pagina 1 van 1

Cilinderkop

BerichtGeplaatst: 20 dec 2018, 20:02
door JJNIVA
Heeft iemand een cilinderkop te koop?
Voor 2007 1,7 Multipoint?
de mijne heeft reeds 270.000 gelopen op LPG.

Ik kan de kop ook zelf demonteren indien nodig.
Woonplaats Sittard Nederland.

Re: Cilinderkop

BerichtGeplaatst: 02 jan 2019, 09:54
door BartVoermans
Gewoon zelf reviseren, of even laten doen.
- nieuwe kleppen inslijpen ,
- mm eraf frezen
- nieuwe nokkenas.

Beter dan een onbekende tweedehands.

Materialen kosten geen drol.

Re: Cilinderkop

BerichtGeplaatst: 21 jan 2019, 07:31
door JJNIVA
Hoi Bart,
Dank je voor je tip. Omdat het een Niva betreft met 270.000 km op de teller met dezelfde kop op LPG dacht ik dat het mischien een goed idee is om de kop te vervangen.
Slijt de kop zelf? Slaan de kleppen in, of verbranden de kleppen normaalgesproken.
Ingeval de kleppen normaal de geest geven kan ik inderdaad de kop na vlakken weer gebruiken.

Wat gaat er normaal kapot?

Groeten, jan

Re: Cilinderkop

BerichtGeplaatst: 21 jan 2019, 16:07
door BartVoermans
Revisie is nog steeds de beste en waarschijnlijk goedkoopste oplossing, materialen kosten bijna niets

Re: Cilinderkop

BerichtGeplaatst: 22 jan 2019, 18:02
door JJNIVA
Maar jij weet ook niet waar de slijtage zit in de kop. Zijn het de kleppen die verbranden, of verdwijnt er materiaal van de kop zelf?


Mvg, Jan

Re: Cilinderkop

BerichtGeplaatst: 23 jan 2019, 11:26
door BartVoermans
Kleppen en zittingen verslijten evenals de nokkenas en tuimelaars. Verder is het voornamelijk de aankoeking tgv onvolledige verbrandingen. Reviseren betekend schoonmaken en iig nieuwe kleppen en zittingen. En afvlakken voor haarscheurtjes en hogere compressie (minimaal 0,75mm).

Re: Cilinderkop

BerichtGeplaatst: 27 jan 2019, 13:17
door JJNIVA
Dankjewel Bart.
ik wist niet dat tijdens een revisie ook de klepzittingen vervangen worden. Ik weet zeker dat de mijne flink aangekoekt is met aanslag in de kop.
Dan ga ik toch maar voor de revisie. De bestaande kop is ook nog nooit gevlakt, maar was ook nog nooit krom.

Dan moet ik inderdaad vlakken, en nieuwe kleppen, rubbers en zittingen.

Nogmaals dank je voor je handige feedback.