Vova's Challenge 2007

Lady Niva maakt een fantastische reis naar Rusland

Berichtdoor stefaan » 02 mei 2007, 14:06

doe zo verder!!

ik had nog verre herineringen aan een vakantie in polen ze reden daar zelfs met de lpg ton op het dak als ik mij niet vergis :shock:

nog veel geluk met de reis :wink:
stefaan
Event team

Mijn Niva('s): 1600

Berichtdoor brambo » 02 mei 2007, 16:49

krakau is echt de moeite, ik ben daar in januari geweest. mooie stad en nog een deftig uitgaansleven, probeer zeker eens de tittiesclub, The prestige en het café Prozac.
Ga je auschwitz gaan bezoeken? ook erg de moeite.

veel plezier nog met je reis..
brambo

Berichtdoor brambo » 03 mei 2007, 16:37

en vergeet ook niet te proeven van de lekkere poolse wodka zubrowka (djubroefka uitgesproke). heeft een lichte kaneelsmaak en daardoor zeer lekker met appelsap, puur smaakt hij ook nog goed.

Afbeelding

ook het plaatselijke bier valt best wel te pruimen. :D :D
brambo

Berichtdoor ladanivabelgium » 04 mei 2007, 05:51

brambo schreef:en vergeet ook niet te proeven van de lekkere poolse wodka zubrowka (djubroefka uitgesproke). heeft een lichte kaneelsmaak en daardoor zeer lekker met appelsap, puur smaakt hij ook nog goed.

Afbeelding

ook het plaatselijke bier valt best wel te pruimen. :D :D

aaaah, die heerlijke Bizon. Ben trouwens an m'n laatste fles bezig hier thuis :cry:
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor brambo » 04 mei 2007, 07:17

de onze hebben we vorige week uitgelurkt. maar er zijn al nieuwe op komst... via een vriendin van mij. kzal eens zien hoeveel ze er mee heeft en mss kan ik wel eentje richting jou sturen..
brambo

Berichtdoor Lady Niva » 04 mei 2007, 09:42

Krakau ligt alweer een dagreis achter mij... Maar het is inderdaad meer dan de moeite waard, inclusief het bier en de Vodka 8) 8) 8)

Nu in Oekraine!!!
Meer dan 1700 km op de teller en in L'viv aangekomen gisterenavond.
Bij zonder veel sympathiebetuigingen gekregen van de in eerste instatie zeer norse grens officials die enkel gewoon zijn om Russisch te brullen naar iedereen die voorbij moet... Toch na 10 checks van alle papieren, inhoud van de koffer en mijn eigen papieren kon er toch een bewonderende "WOOOOWWWW SUPERCAR" vanaf 8) ...

En Vova, die voelt zich steeds beter in zijn vel (lees: geroeste carrosserie), tussen al zijn soortgenoten hier en op de slechte wegen... :D

Volgende stopplaats zal Lutsk zijn om daar in mijn Niva-vrienden T-shirtje aan te kloppen bij de de Luaz- fabriek :D ...
En dan op naar Kiev...
Lady Niva
Lid 2015

Mijn Niva('s): VOVA I-roest in vrede
VOVA II-under construction

Berichtdoor Lady Niva » 05 mei 2007, 18:49

Na rustdagje in L'viv, vandaag marathonrit, 546 km over de Oekrainse 'snelweg' oftewel een hele dag in een rollercoaster voor mij...
Niet te geloven zo een slecht wegdek, en dat is de snelweg, dat belooft voor de rest... Mijne rug is alvast gekraakt maar Vova amuseert zich te pletter :wink: ...
En met 2276 km op de teller aangekomen in Kiev, waar ik maandag Spoetnik zal oppikken op de luchthaven...

Lutsk is bewaard voor later, was effe uit het oog verloren dat het vandaag zaterdag is en dat er dus niet gewerkt wordt in de Luaz-fabriek.
Lady Niva
Lid 2015

Berichtdoor Lady Niva » 13 mei 2007, 19:07

Weer 1000 km verder op den teller, 3400 en iets ongeveer... Spoetnik terug afgeleverd op de luchthaven en ik op naar Poldova... 4.5 uur over verrekt slechte weg, tegengehouden door een vette flik met speedgun die in 't Russisch stond te brullen, wit wegtrok van colere toen ik hem vroeg alles nog eens te herhalen in het engels en uiteindelijk gebaarde da'k zo snel mogelijk van onder z'n ogen uit moest...
Daar ben ik effe makkelijk vanaf gekomen 8)
Ook even achter een Belgische truck gehangen vandaag en verder weer heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel niva's gezien :lol: :lol: :lol:
Lady Niva
Lid 2015

Berichtdoor brambo » 13 mei 2007, 19:32

is er geen mogelijkheid om een paar foto's te posten? hoop dat je nog veel km mag rijden zonder al te veel pech..
brambo

Berichtdoor Lady Niva » 13 mei 2007, 19:52

brambo schreef:is er geen mogelijkheid om een paar foto's te posten?

Ik hoop zo snel mogelijk daar de kans toe te hebben... :wink:
Misschien morgen eens tijd voor maken, anders als ik bij Elena's familie ben aangekomen of wanneer ik terug ben...
Lady Niva
Lid 2015

Berichtdoor brambo » 13 mei 2007, 21:03

je moet daar niet speciaal moeite voor doen ze :D
brambo

Berichtdoor Lady Niva » 14 mei 2007, 08:43

Wel, ik ben ondertussen zover dat ze mijn geheugenkaartje al op een CD-tje hebben gezet, blijkt dat mijne computer gene CD-lezer heeft... :(
't Is niet gemakkelijk ze hier iets duidelijk te maken als je geen Russisch spreekt :?
Maar allee, ik kan weer volle bak Niva's gaan spotten met camera in de aanslag... :wink: :wink: :wink: Al was dat makkelijker met een Co-piloot.

En wat de praktische kant van heel de trip betreft... Ik heb nog geen enkele keer naft getankt. Overal is er gas, ook in Oekraine dus, alleen ben ik hier van tactiek veranderd t.o.v. Polen, daar kon ik blijven rijden, er was daar overal gas.
Hier is er niet in elk station gas, dus ik tank elke keer wanneer ik het zie en meer dan 100 km heb gereden, gewoon o.w.v. de uitgestrektheid hier, er zijn soms maar om de 150 a 200 km pompstations te vinden. Altijd wel enkele dicht bij elkaar en altijd wel 1 met gas maar als ik er 1 oversla kan ik wel een probleem hebben...
Parkeren doe ik steeds meer "the Ukrainian way" op de stoep, op een rond punt,... en rijden ook hoewel ge hier altijd en overal ogen op uwe rug moet hebben...
Ze hebben hier trouwens nen sticker om op uwe auto te plakken als ge een vrouw zijt, zo'ne gevarendriehoek met een damesschoen in. Misschien moet ik er mij zo ene aanschaffen dan zijn ze hopelijk wat hoffelijker... :wink:
Laatst bijgewerkt door Lady Niva op 14 mei 2007, 08:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Lady Niva
Lid 2015

Berichtdoor ladanivabelgium » 14 mei 2007, 08:52

heb je een kaartlezertje bij? Dan kan je de beste/mooiste foto's op je pc zetten en ze doormailen naar mij (als je daar een beetje deftige verbinding hebt tenminste). Probeer de pakketjes kleiner te houden dan 1mb, dan komen ze zeker aan
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Lady Niva » 14 mei 2007, 09:02

ladanivabelgium schreef:heb je een kaartlezertje bij? Dan kan je de beste/mooiste foto's op je pc zetten en ze doormailen naar mij (als je daar een beetje deftige verbinding hebt tenminste). Probeer de pakketjes kleiner te houden dan 1mb, dan komen ze zeker aan

Bedankt, Spaseeba... :D
MAAR... ik heb wel de kabel van mijn fototoestel en in dit internetkot hebben ze een kaartlezer maar ze snappen geen bal van wat ik bedoel, dus 't zal voor bij een volgende gelegenheid zijn. Er kruipt wat tijd in want de foto's moeten zowiezo eerst verkleind worden (standaard zijn ze elk ongeveer 1.6MB)...
Lady Niva
Lid 2015

Berichtdoor Lady Niva » 17 mei 2007, 16:59

4200 en een klets km verder, aan het genieten van zon zee en strand aan de Zwarte Zee kust in Krim...
Het is hier bakken en braden, heel veel bergen, haarspeldbochten, steil omhoog en nog steiler omlaag... Dikke lol dus !!! 8) 8) 8)
Eerste klein ongemakje achter de rug met gasinstallatie... Vermoedelijk slechte gas getankt. Ik was iets te optimistisch toen ik volgende schreef...
Overal is er gas, ook in Oekraine

Er is hier inderdaad overal gas maar er zijn verschillende soorten en dat had ik niet door... Er is LPG, Propaan, Metaan en aardgas. En believe me... Die Oekrainers krijgen alles in een mijn ton gepompt :? ...
Zie hier... http://forum.ladanivabelgium.be/phpBB2/viewtopic.php?p=20453#20453
Lady Niva
Lid 2015

VorigeVolgende

Keer terug naar Vova's Challenge 2007