even voorstellen. Mijn naam is Bert en ik woon in Oud-Heverlee nabij Leuven.
Sinds lange tijd was ik opzoek naar een Niva en uiteindelijk is hij er. Hij is hier al bekend geweest op het forum.
Een groene 1600 vanuit Eindhoven naar België gehaald. Van het jaar 1986, ingeschreven en gekeurd als Oldtimer ( geen gelijkvormigheidsattest).
Hieronder enkele foto's. Ik heb de instructies gevolgd, hopelijk staan ze erop.

En dan nu. Al wat met gereden, geen problemen gehad.
Tot vorige week: tijdens het rijden werd opeens de dashbordverlichting zwakker, de lampen vielen uit alsook het vermogen van de auto.
Aan de startkabels gehangen, even later terug kunnen starten en naar huis gereden. Thuis aangekomen opnieuw proberen starten maar niets. Meer nog ik hoorde zelfs de startmotor niet meer proberen, maar er kwam een snel, tikkend, ratelend geluid uit de auto.
Het lichtje van de batterij blijft ook altijd branden, zelfs als hij rijd.
Batterij afgekoppeld en spanning gemeten, mooi 12V.
Dus het probleem ligt elders, maar waar?
Ook werkt mijn remlicht niet meer.
Kortom, ik ken niet super veel van auto elektriciteit en kan een beetje hulp gebruiken.
Mij broer die ietwat van elekticiteit kent vind dat ik de gehele elektriciteit vanaf nul terug zou moeten installeren, met kabel boom, nieuwe zekeringen, nieuw bord.
Ook zit er een knopje dat ik moet uittrekken onder het contactslot. Volgens hem zou ik dat er ook moeten uithalen en een nieuw contactslot installeren. Maar daar ben ik momenteel niet aan toe.
De oplossing moet eenvoudiger kunnen.
Verder moet ik zeggen dat ik het prachtige auto vind. Voordat ik hem kocht heb ik veel gehad aan dit Forum, info over importeren, lichte vracht of niet enz... Voor mij was Oldtimerkeuze de beste oplossing. Geen stress voor de jaarlijkse controle, lage verzekering, Top echt.
Als hij terug op de baan kan zou ik hem graag aan jullie laten zien, maar dan moet hij terug kunnen rijden.
M.v.g
Bert