roysov

Hier kan je jezelf en je Niva even voorstellen

roysov

Berichtdoor Roysov » 16 jan 2017, 18:43

hallo allemaal,

zal me even kort voorstellen. ik ben robby (roysov) 28 jaar afkomstig van bilzen belgië.

Ik heb sinds kort door mijn beste kameraad het 4x4 gebeuren mogen ontdekken, al een tijdje met hem mee aan het rijden en de smaak te pakken gekregen :).
nu ben ik van plan om zelf een aankoop te gaan doen. op de verschillende ritten heb ik een paar lada niva's tegengekomen en direct gezien dat dat hetgene is voor mij. buiten de 1000 patrol's wat je op zo een ritten tegenkomt
wil ik graag iets specialers :D.

Nu ik zeg al ik ga opzoek naar een lada niva gaan en heb ik een paar vragen. ik heb hier al wat liggen rondkijken op het forum omdat dit echt allemaal nieuw is voor mij en ik er nog niet veel van afweet. ik denk dat hier toch wel de liefhebbers te vinden zijn van deze wagen :D.

Wat kunnen jullie me zeggen waar ik op moet letten? de motor/carresorie bij een aankoop ?
Stukken vinden en bestel sites binnen Europa?
Tips wat ik moet weten over de auto?
Hoe zit het met het inschrijven als lichte vracht?

ik heb een budget van 1000 euro. ik zou graag eentje willen zoeken wat rijd en waar ik al een rit mee kan gaan doen, weet niet of dit mogelijk is aan dat budget? buitenkant mag er wat werk aan zijn (liefst niks rot :) ) ik had nog een topic gevonden bij aankoop van Buster die een lot verkocht waar nog werk aan was. hem ook nog eens een PM doen. en dit was een diesel opbouw.

had verder nog wat op autosites liggen kijken maar weet misschien iemand iets staan of heeft misschien iemand nog iets staan? mijn kameraad kan mij helpen bij de opbouw en weet er zelf ook veel van dus opbouw zou geen probleem zijn.
zodat ik zelf het allemaal wat kan gaan leren ( volledige noob hierin :D :D :D )

ik zou graag de lada stukje bij stukje willen gaan maken gelijk ik hem zou willen zien. daarom het 1000 euro budget.

fotos en info van jullie lada is altijd welkom dat ik misschien wat ideetjes kan opdoen.

Alvast bedankt !
Roysov

Mijn Niva('s): Lada niva

Re: roysov

Berichtdoor markske » 04 feb 2017, 15:23

Welkom op het forum Rob, allereerst wil ik je succes wensen in je zoektocht, wat betreft onderdelen kan ik je Ladapower aanraden, ladapower biedt een goede service, de kwaliteit van hetgene ze verkopen is van behoorlijke kwaliteit voor een eerlijke prijs, wat je budget betreft, hangt het er veel van af wat je bedoelingen zijn , oldtimer of niet, of deze wagen dient ingeschreven te worden voor dagelijks verkeer, of enkel dient om te "baggeren" . ik kan je als voorbeeld mijn eigen niva geven, dit is een 1600tje van 1991 welke ik voor 600€ gekocht heb, bij een eerste inspectie was deze in redelijke staat, maar omdat ik deze gerestaureerd wilde hebben , mag je rekenen dat ik ongeveer het dubbele gespendeerd heb aan de niva dan wat zijn aankoopbedrag was, en zit ik toch over de 2000€ (verf om hem te spuiten inclusief primer etc= +/- 500€) .... een stel deftige nieuwe at bande vermoed ik dat ook ergens in de buurt van 100€ per stuk zullen liggen. Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar ik vrees dat een budget van een 1000€ om een naar wens gezette Niva mogelijk wat krap is, maar het hangt er maar vanaf wat je er van verlangt, wat je zelf kan, en hoeveel geluk je hebt....
markske
Lid 2015

Mijn Niva('s): Niva 1.6 91, en non niva een kalina

Keer terug naar Stel jezelf en je Niva voor