Epiloog:
2 weken terug in Belgie, werkroutine weer gewoon... Alles opgeruimd en reis-noteboekje net weggeborgen bij de noteboekjes van vorige trips.
- Alle info over
brandstof onderweg had ik hier al vermeld, ik heb net gezien dat ik nog volgende website had genoteerd in Oekraine. 't Is een site over LPG maar tenzij je Russisch of Oekraiens kent, ben je er niet veel mee:
http://www.lpg.com.ua
- De nieuwe groene kaart van mijn
autoverzekering bleek achteraf ook niet helemaal gratis. Er lag een rekening hiervoor op me te wachten toen ik thuiskwam, 45 euro extra (maar dat zal niet enkel aan die groene kaart liggen maar ook aan het feit dat ik Vova had verzekerd voor minder dan 10000km per jaar waar ik ondertussen dus ruim over zit)...
-
Overnachten heb ik vooral in jeugdherbergen van de International Youth Hostelling Federation gedaan, ze hebben overal op de route jeugdherbergen, vooral in Duitsland zijn deze echt heel mooi en dikwijls in historische gebouwen (zo heb ik 1 keer in een kasteel geslapen) en in Polen zijn deze ook mooi, een beetje meer "basic" maar spotgoedkoop. In Oekraine beginnen ze op te komen, er zijn er een paar in de grote steden zoals L'viv en Kiev, ze zijn niet speciaal of mooi maar vooral goedkoper (en in veel gevallen toch wel beter) dan de oude vervallen Sovjetstijl hotels.
- En omdat ik de vraag naar
kosten regelmatig krijg en het ook wel een beetje "praktische info" is: de hele reis (alles inbegrepen) heeft me 1200 euro gekost, een meevaller

!
Ik had immers voorzien dat brandstof alleen me al 1000 euro zou kosten. Dat was met in mijn achterhoofd dat ik dus vooral op benzine zou moeten rijden.
In werkelijkheid heb ik slechts 140km van de 7862km in totaal op benzine gereden, wat ervoor gezorgd heeft dat de brandstofkost tochwel aanzienlijk lager was dan oorspronkelijk gedacht.
- De
volledige route heb ik ook genoteerd met de kilometerstand van Vova er telkens bij (de plaatsen waar ik de kilometerstand heb opgeschreven, zijn ook de plaatsen waar ik 1 of meerdere nachten ben gebleven):
* Sint Katelijne Waver --> Dortmund (357 km)
* Dortmund --> Bautzen (890 km)
* Bautzen --> Wroclav (1093 km)
* Wroclav --> Krakau via Birkenau en Auschwitz (1410 km)
* Krakau --> L'viv (1730 km)
* L'viv --> Kiev (2276 km)
* Kiev --> luchthaven --> Kiev (2352 km)
* Kiev --> Uman (2574 km)
* Uman --> Chernihiv (2973 km)
* Chernihiv --> Poltava (3446 km)
* Poltava --> Dnipropetrovsk --> Vasilevska (3668 km)
* Vasilevska --> Sudak (4219 km)
* Sudak --> Vasilevska (4825 km)
* Vasilevska en omgeving (4994 km)
* Vasilevska --> Vinnytsa (5574 km)
* Vinnytsa --> Kamyanits-Podolsky (5784 km)
* Kamyanits-Podolsky --> Rzeszow (6246 km)
* Rzeszow --> Opole (6592 km)
* Opole --> Colditz (7033 km)
* Colditz --> Ruthen (7531 km)
* Ruthen --> Sint Katelijne Waver (7862 km)
http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&ll=48.414619,30.585938&spn=9.599255,17.775879&z=6&om=1&msid=111382296833275735382.00000113786d225b97ac8
- En na 2 weken heb ik de indruk dat Vova zelf aan vakantie toe is

... Hij heeft dan ook aardig zijn best gedaan en heel wat krediet opgebouwd waardoor zijn kuren van deze week hem vergeven worden

...