Ergens in een van de vorige posts heb ik het al over een terugslag klepje gehad van het acceleratie pompje.
Er zijn een aantal dingen die je kan proberen.
Eerst en vooral de carbu terug open doen en dat pijpje eruit halen.
Controleer of het verstopt is. Demonteren laten weken in benzine en met perslucht uit blazen. (eventueel met een hout splinter voorzichtig in keuteren, maar niet met een metaal draadje! de vorm en maat van die sproeier is redelijk belangrijk).
Als je zeker bent dat deze niet verstopt is terug monteren.
De rode lijn geeft deze sproeier aan.

Hier is hij weg, maar zie je waar hij moet zitten.

Als je de sproeier er af hebt, kan je ook het pompje controleren, voor je de sproeier terug zet.
Giet wat benzine in de vlotter kamer en beweeg het armpje van het pompje.
Als alles goed werkt, zie je benzine uit de opening komen waar normaal de sproeier zit.
Gebeurt dit niet, is ofwel het membraan kapot (maar dan lekt hij ook benzine aan het armpje), ofwel is het terugslag klepje kapot (het kogeltje #11).
Het kan zijn dat het kogeltje niet meer goed afsluit, en dan pompt hij de benzine terug de vlotter kamer in, ipv naar de sproeier.
Als dit het probleem is kan je de carbu weg smijten. Dit klepje zit namelijk in de carbu geperst en is niet vervangbaar (blauwe lijn).
Als het kogeltje blijft plakken, dan zuigt het pompje geen benzine meer aan.
Dan kan je wel proberen met perslucht het kanaal uit te blazen. Voor je dit probeert haal je eerst het membraan weg!
Als je dat kanaal wil uit blazen moet je perslucht in het gaatje spuiten waar de groene cirkel rond is in de foto's.
Als je dit doet moet je zeer voorzichtig zijn zodat je niet per ongeluk in de andere kanalen spuit ivm andere membranen die nog op de carbu zitten.
Suc6!