door Bert Vanzavelberg » 08 okt 2017, 08:15
Ik heb een elektrische pomp gehad, maar die is ondertussen weer vervangen door de mechanische.
Doordat de pomp blijft doorpompen had ik de indruk dat er roet of in elk geval een minder goede verbranding ontstond.
Dit heb ik ontdekt als ik stationair meer toeren gaf. Veel bruine rook langs de uitlaat.
Volgens mij werd er teveel benzine gepompt, wat een slechtere verbranding gaf.
Echter, aan het rijgedrag heb ik dit nooit gemerkt.
Het kan ook zijn dat die "vuile" rook andere oorzaken had.
Terug vervangen dus door de originele.
Later heb ik het ook eens bevraagd bij de leerkracht automechanica, hij was van mening dat je beter elke zoveel jaar de mechanische vervangt.
Maar het blijft een zorg, als het menbraan van de originele het begeeft, loopt de benzine in het carter. Het blok wil dit niet hebben, de schade kan groot zijn.
Het probleem is dat je niet ziet de de originele stuk is, buiten een occasioneel druppeltje. Je kan wel ruiken dat de olie anders ruikt, hoewel ik vind dit ook moeilijk.
Ik hoop ooit een solide elektrische benzinepomp tegen te komen, daar zou ik zelfs iets meer voor durven te betalen.
Men zegt inderdaad dat die pomp zo dicht mogelijk bij de tank moet staan, maar de benzineleiding komt pas vanaf het schutbord tevoorschijn, waar je ze dan kan plaatsen. Persoonlijk vind ik dit redelijk ver van de tank... Misschien heeft dat er iets met te maken?
Interessant topic wel...